Devil123 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 jeg skulle skrive ut noe skole greier nå, men skriveren er trøtt, og nektet og følge ordre...jeg fikk Servicefeil 5700. det er snakk om en Canon Pixma ip 3000 den funka fint sist jeg prøvde den, men nå fikk jeg Servicefeil 5700. noen som har hvert borti problemet før? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Etter hva jeg kan lese meg til på DENNE siden, så betyr error code 5700 at papirsensoren din ikke fungerer. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Mest sannsynlig er det en optisk sensor, så sjekk om den blokkeres av noe/er full av støv, om ikke det er tilfellet, ta et bilde av sensoren, så skal jeg se om jeg har samme typen liggende, det er enkelt å bytte. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Mest sannsynlig er det en optisk sensor, så sjekk om den blokkeres av noe/er full av støv, om ikke det er tilfellet, ta et bilde av sensoren, så skal jeg se om jeg har samme typen liggende, det er enkelt å bytte. hvor sitter den?? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Du finner den mest sannsynlig i papirskuffen, ta ut papiret og se om du finner en, sannsynligvis, svart tilsynelatende fjærbelastet plastarm av noe slag, dette er sensoraktivatoren, og i enden av denne vil du finne sensoren. Baserer det her litt på gjetting, og hva jeg er vant med fra de langt større maskinene jeg jobber med. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Etter litt research(hvorfor gjør ikke trådstarter dette selv?) så er feilen mere spesifikt "ASF (cam) sensor error [5700]", etter hva SERVICEMANUALEN(googlet) til ip3000 sier så er det "Sheet feed unit (QM2-1220)" som må byttes(er tilogmed et bilde av den i servicemanualen. Men det kan også være så enkelt som at et stykke papir har blokkert kameraet, ymmw. Uansett så må du mest sansynlig skru ifrahverandre skriveren for å komme til "the private parts", og skulle det vise seg at kameraet er kaputt, og det ikke er enkelt å bytte uten å bytte komplett "Sheet feed unit", er det nok billigere å kjøpe en ny skriver med tanke på at noe annet kan gå istykker pga alder. Du kan prøve det som står skrevet HER(igjen googlet). Iallefall får du ha lykke til og prøv neste gang å gjøre litt research selv. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvor får du kamera fra? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Eh, optisk sensor er selvfølgelig ikke det samme som kamera, min feil. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Er nok neppe nødvendig å bytte hele papirskuffen, mest sannsynlig er det en sensor som er blokkert/full av støv/defekt, i den prioriteringsrekkefølgen. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Er nok neppe nødvendig å bytte hele papirskuffen, mest sannsynlig er det en sensor som er blokkert/full av støv/defekt, i den prioriteringsrekkefølgen. har noen et bilde? jeg skjønner ikke hvor/hva jeg skal se/skru av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå