Gå til innhold

Hyundai Q17 erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en 17" LCD skjerm, og har surfet litt rundt på forumet her et par dager.

Det virker som den skjermen som blir mest anbefalt er Hyundai Q17, så jeg tenkte jeg skulle spørre rett ut: Kan de som har erfaringer med denne skjermen dele de med resten?

Ting dere gjerne kan si noe om:

- Fargeekthet

- Trailing/ghosting

- Er mikrofonutgangen brukbar?

- Lysstyrke

- Hvordan er den i bruk?

Setter pris på så mange svar som mulig, det hjelper meg (og sikkert også andre) stort med å bestemme seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer en 17" LCD skjerm, og har surfet litt rundt på forumet her et par dager.

Det virker som den skjermen som blir mest anbefalt er Hyundai Q17, så jeg tenkte jeg skulle spørre rett ut: Kan de som har erfaringer med denne skjermen dele de med resten?

Ting dere gjerne kan si noe om:

- Fargeekthet

- Trailing/ghosting

- Er mikrofonutgangen brukbar?

- Lysstyrke

- Hvordan er den i bruk?

Setter pris på så mange svar som mulig, det hjelper meg (og sikkert også andre) stort med å bestemme seg.

Jeg har en og er kjempefornøyd, det er faktisk ikke en eneste ting med den jeg ikke er førnøyd med. Ingen døde pixler eller noe. Med DVI er den knallskarp, lysstyrken er det heller ikke noe å si på. En side med mye hvit blir nesten slitsom lyst å se på hvis man fra før er trøtt i øynene for eksempel. Fargeekthet... hmm ja si det, fine og klare farger er det i hvertfall, men om de avviker mye fra det de _egentlig_ skal vise aner jeg ikke....

Mikrofon-inngangen har jeg ikke sett noe til, såvidt jeg kan se har den bare line-in og hodetelefon-ut??? Høytalerne er mildt sagt HELT ubrukelige, og "usb-hubben" er vanvittige 2 porter.

Har ikke sammenlignet med f.eks. Samsung skjermene som vinner alt som er av tester, men vi har litt ymse på jobben av LG og Nec, og ingen av de er like bra selv om de koster like mye eller mer. Og målt mote disse kan jeg ikke fatte at Q17(s?) er noe dårlig kjøp, med mindre jeg har vært kriminelt heldig med min da... :-)

Lenke til kommentar

Støtter meg bak N_R.

Hyundaien er en bra skjerm. Ingen ghosting eller døde piksler.

Det følger ikke med DVI kabel.

Meget lyssterk. Litt uvant i begynnelsen, men du blir vant til det.

Bildet blir ikke noe særlig dårligere, selv om du kanskje må stille oppløsningen ned til 1024:768, for å spille eller noe.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...