dan83 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 hei Jeg fikk nyrlig lightroom og prøvde i dag å fixe en raw file for første gang ved hjelp av programet, men jeg må si at jeg blir veldig forvirret pgr av alle de funksjonene jeg kan styre ved bildet Med andre ord, det blir nesten litt for mye kontroll for meg(i hvert fall føles det slik nå). Men uansett, jeg prøvde meg en del frem og syntes at bilde så ok ut, men når jeg skulle lagre bilde som jpg file, så ble jeg overrasket over å se at bilde kvalitene bare var 60, på kvalitets skalaen!!!?? Håper noen tar seg tid til å fortelle meg noen grunnlegende "regler" når det gjelder å fixe raw files og hva jeg eventuelt kan utelukke av alle de funksjonene jeg har kontroll over Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 http://www.whibalhost.com/_Tutorials/Photoshop_LR/01/ Der finn du ein videoserie som vil gje deg ein god del info om bruk av LR. Den er rett nok litt utdatert, då videoane er laga for LR 1.0, men dei er nok ikkje ubrukelege (det står ogso at videoar for LR 2.0 snart skal kome). Når det gjeld eksportering til JPEG, so kan du velge sjølv kva kvalitet bileta skal ha. Kva verdi som er der i utgangspunktet avheng av kva preset du har valgt for eksporten (du ser på venstresida av eksportvindauget at du kan velge mellom ulike presets, malar, for eksport). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå