Gå til innhold

Sette motstand på skjermkort vifte? eller senke hast permane

mad_arab

Anbefalte innlegg

Finnes det noen løsninger for å få ned hastigheten på en skjermkortvifte permanent? de spenningsregulatorene til zalman passer ikke på de små kontaktene som skjermkort vifter bruker. Finnes det andre spenningsregulatorer (hos f.eks microplex?), eller måter å få ned hastigheten permanent på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv bruker jeg en zalman fanmate på et MSI gf4400 og må si meg kjempefornøyd!

Kontakten passer jo egentlig ikke, men jeg puttet den inni alikavell(hullene med de strømførende pinnene er jo like). Det henger fast, og jeg kan justere viften ned til lydløs tilstand. Det geniale er at man ikke får slått den helt av :wink:

Den koster jo bare 40kr, så det vil jeg kalle et godt kjøp :woot:

Lenke til kommentar

grunnen til at kontakten er mindre på skjermkort enn på vanlig molex er at den mangler jording, derfor hvis du kobler pluss og minus riktig på fanmaten vil den fungere, men spørsmålet hvordan du skal få den nedi kontakten på skjermkort blir vel å knekkebort litt av plasten på kontakten eller noe.

Hvilket kort har du, og hva er tempen inne i kassa under load?

Lenke til kommentar

jeg hadde et ti 4200 som vifta stoppa på.. riktinok svidde ikke skjermkortet seg.. men da jeg tok på det hadde jeg mønster etter der jeg tok i kjølerramma rundt vifta i fingern.. var LITT varmt ja.. fikk nå bytta det med et nytt et.. så den stusselige vifta har betydning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...