mad_arab Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Finnes det noen løsninger for å få ned hastigheten på en skjermkortvifte permanent? de spenningsregulatorene til zalman passer ikke på de små kontaktene som skjermkort vifter bruker. Finnes det andre spenningsregulatorer (hos f.eks microplex?), eller måter å få ned hastigheten permanent på? Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Kanskje dette er noe for deg? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 WHoa.. den var svær. Men er det ikke litt enklere å prøve å redusere viftehastigheten? Det der er litt overkill i en trang og dårlig ventilert kasse.. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 selv bruker jeg en zalman fanmate på et MSI gf4400 og må si meg kjempefornøyd! Kontakten passer jo egentlig ikke, men jeg puttet den inni alikavell(hullene med de strømførende pinnene er jo like). Det henger fast, og jeg kan justere viften ned til lydløs tilstand. Det geniale er at man ikke får slått den helt av :wink: Den koster jo bare 40kr, så det vil jeg kalle et godt kjøp Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 grunnen til at kontakten er mindre på skjermkort enn på vanlig molex er at den mangler jording, derfor hvis du kobler pluss og minus riktig på fanmaten vil den fungere, men spørsmålet hvordan du skal få den nedi kontakten på skjermkort blir vel å knekkebort litt av plasten på kontakten eller noe. Hvilket kort har du, og hva er tempen inne i kassa under load? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Det gjelder flere kort, r9700, r9100 og gf4ti4400. Vil bare ha dem ned på et akseptabelt støynivå. Er det ikke litt merkelig hvis det ikke finnes noe tilsvarende produkt for skjermkort? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 viftene trekker såpass lite watt at en motstand ville nok vært tingen Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 På mitt msi ti4200 var temp 90c idle med vifte på fult turtall så jeg kan ikke sjønne hvordan det kan være trygt å kjøre ned på hastigheten Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 På mitt msi ti4200 var temp 90c idle med vifte på fult turtall så jeg kan ikke sjønne hvordan det kan være trygt å kjøre ned på hastigheten :o det kortet er vel døden nær Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 På mitt msi ti4200 var temp 90c idle med vifte på fult turtall så jeg kan ikke sjønne hvordan det kan være trygt å kjøre ned på hastigheten Da må du ha hatt en veldig rar kjøler. har selv ca. 50C idle på mitt ti4200 (OC'a) Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 jeg har klokket ned mitt MSIgf4400 til original hastighet og kan da kjøre med fanmaten på laveste hastighet... Har normal(30c) inne kabinettet... Ingen problemer under spilling... Lenke til kommentar
Centronic Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Er det ikke bare å kjøpe en cheapass regulerbar motstand? kutte ledningen og lodde den på? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 jeg hadde et ti 4200 som vifta stoppa på.. riktinok svidde ikke skjermkortet seg.. men da jeg tok på det hadde jeg mønster etter der jeg tok i kjølerramma rundt vifta i fingern.. var LITT varmt ja.. fikk nå bytta det med et nytt et.. så den stusselige vifta har betydning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå