roellis Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Føler at dette oppsettet gir meg mest for pengene, og skal være ment som en god allaround PC. Jeg har 3 spørsmål til dere: 1. Ser dette bra ut? 2. Funker RAMen sammen med HK? 3. Er det bortkastet med 4-kjerners CPU? (hørt at få programmer støtter flere kjerner, og man får ikke bruk for de (enda) ) Oppsettet så langt: Handlevogn CPU : Intel Core 2 Quad Q6600 Harddisk : Samsung Spinpoint F1 750GB Skjermkort : Sapphire Radoen HD 4850 (Vurderer et kort basert på 4870, men har lyst å spare noen kroner) Hovedkort : Abit IP35 Pro Kabinett : Antec Performance One P182 RAM : OCZ Gold XTC 4096MB Strømforsyning : OCZ StealthXstream 600 Watt Tatt valgene utfra hardware.no sine anbefalinger og anandtech.com Tips? Endret 8. oktober 2008 av roellis Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Tror nok dette oppsettet er noe av det bedre til sin pris. Lenke til kommentar
roellis Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Tror nok dette oppsettet er noe av det bedre til sin pris. Tror Q6600 er en bedre prosessor, og 320 GB blir for lite lagringsplass for meg. P182 skal tydeligvis være mer stillegående, og det er litt viktig. Den gamle dell'n min bråker litt mye. Jeg antar jeg merker en klar forskjell i ytelsen med dette oppsettet mot min Dell Dimension 5000 m/ P4 3.0GHz,1GB RAM,GeForce 6800 etc. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Tror nok dette oppsettet er noe av det bedre til sin pris. Tror Q6600 er en bedre prosessor, og 320 GB blir for lite lagringsplass for meg. P182 skal tydeligvis være mer stillegående, og det er litt viktig. Den gamle dell'n min bråker litt mye. Jeg antar jeg merker en klar forskjell i ytelsen med dette oppsettet mot min Dell Dimension 5000 m/ P4 3.0GHz,1GB RAM,GeForce 6800 etc. hva som er best av Q6600 og E8400 kommer vel helt an på bruksområde. Når det gjelder kabinett så har jeg Antec Sonata III og mener støynivået er helt akseptabelt. Det er stock kjøleren på E8400 og 4850'et som bråker mest. Jeg har byttet ut kjøleren på gpu, så nå følger snart cpu kjøler. Forskjellen fra p182 til sonata III er forsvinnende liten, men jeg ville helt klart valgt p182 dersom jeg hadde hatt litt større budsjett når jeg kjøpte pc'en, det oser kvalitet av det kabinettet. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 viss du skal ha firekjerners prosessor vil eg heller anbefale q9450 eller q9550 som er produsert med 45 nm teknologi kontra 65 nm som q6600 er lagd med. Er du forresten sikker på at du treng firekjerner og at ikkje e8*00 er bra nok for deg. Skal ein ikkje dirve seriøs multitasking/videoredigering er som oftast tokjerner betre. I tillegg ville eg ha bytta til eit p45 hovudkort sidan dette er det nyaste. Asus P5Q Deluxe er eit godt val, les test på hw her http://www.hardware.no/artikler/asus_p5q_deluxe/51835/6 Personleg er eg meir fan av corsair sine straumforsyningar, t.d. Corsair Powersupply 650W. No er denne litt "overkill" i ditt system, så du kan velge ein mindre men eg går god for corsair sine straumforsyningar. Knewt sitt forslag er veldig godt, men sjølv er eg meir fan av eigen straumforsyning og ikkje innebygd som i Sonata. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Knewt sitt forslag er veldig godt, men sjølv er eg meir fan av eigen straumforsyning og ikkje innebygd som i Sonata. Den OCZ i første post har jo fått katastrofe kritikk, og var du ute etter et sytem som er stille virker det som et dårlig valg. har selv en 450W fra OCZ og den måtte jeg bytte vifte på. men den er god nok til og dra 4870. grei regel er og kjøpe hovedkort av de nyeste chipsett. HER Antec Three Hundred billig og bra. så kan du heller bruke penger på GODE vifter?? skal være mulig og trikse med pris slik at du får deg et 4870. Et billig og fint hovedkortdet kjører jeg quad og 4870 på Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 oooops såg ikkje rammen Beklaga veldig. Den må byttast, sjølv er eg veldig glad i mushkin. Sjekk dei ut på netshop. F.eks denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92492 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Nåda, den virkelige store forskjellen mellom 4850 og 4870 er det jo egentlig ikke og sådan kan man i de fleste tilfeller greier å klokke 4850 opp mot 4870 ytelse. Lenke til kommentar
roellis Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) viss du skal ha firekjerners prosessor vil eg heller anbefale q9450 eller q9550 som er produsert med 45 nm teknologi kontra 65 nm som q6600 er lagd med. Er du forresten sikker på at du treng firekjerner og at ikkje e8*00 er bra nok for deg. Skal ein ikkje dirve seriøs multitasking/videoredigering er som oftast tokjerner betre. I tillegg ville eg ha bytta til eit p45 hovudkort sidan dette er det nyaste. Asus P5Q Deluxe er eit godt val, les test på hw her http://www.hardware.no/artikler/asus_p5q_deluxe/51835/6 Personleg er eg meir fan av corsair sine straumforsyningar, t.d. Corsair Powersupply 650W. No er denne litt "overkill" i ditt system, så du kan velge ein mindre men eg går god for corsair sine straumforsyningar. Knewt sitt forslag er veldig godt, men sjølv er eg meir fan av eigen straumforsyning og ikkje innebygd som i Sonata. Liker å ha mye programmer oppe jeg altså. Men nå er det ikke store prisforskjellen. Q6600 koster 1389,- og E8400 koster 1211,- MEN! Jeg vil ikke opp i pris her, Q9450 koster gjerne 2500,- og det er langt over budsjett. OCZ StealthXStream skal være ganske stillegående, men det virker som det er et par produksjonsfeil her og der. Eneste jeg kan skjønne etter utrolig blandede brukererfaringer her på hw.no. Skulle være veldig stillegående ifølge anandtech.com og. Jeg vil heller ikke opp i pris. Budsjettet mitt var egentlig 6500,- så jeg vil helst nedover. Endret 9. oktober 2008 av roellis Lenke til kommentar
roellis Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Knewt sitt forslag er veldig godt, men sjølv er eg meir fan av eigen straumforsyning og ikkje innebygd som i Sonata. Den OCZ i første post har jo fått katastrofe kritikk, og var du ute etter et sytem som er stille virker det som et dårlig valg. har selv en 450W fra OCZ og den måtte jeg bytte vifte på. men den er god nok til og dra 4870. grei regel er og kjøpe hovedkort av de nyeste chipsett. HER Antec Three Hundred billig og bra. så kan du heller bruke penger på GODE vifter?? skal være mulig og trikse med pris slik at du får deg et 4870. Et billig og fint hovedkortdet kjører jeg quad og 4870 på Gigabyte GA-EP45-DS3L Virker jo som et bra kort, og under 1000 lappen det er litt fint. Men hva med Asus P5Q Pro isteden for Deluxe versjonen? Antec Three Hundred Virket jo som et bra kabinett, og veldig billig , men P182 frister veldig, for et bra kabinett kan jeg ha til neste gang jeg kjøper deler og tenker jeg. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ingen vits å kjøpe et P35 hovedkort til 1000 kroner, da kjøper man heller et P45 . Ellers synes jeg det ser bra ut . Lenke til kommentar
roellis Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Ingen vits å kjøpe et P35 hovedkort til 1000 kroner, da kjøper man heller et P45 . Ellers synes jeg det ser bra ut . Ok, da bytter jeg ut P35-kortet med et av P45 kortene, det er greit. Da sitter jeg igjen med RAM og PSU, som jeg ikke blir helt klok på. Jeg trenger noe som er stillegående, har god ytelse og holder en god pris. Det begynner å haste litt, jeg er veldig keen på ny PC Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ingen vits å kjøpe et P35 hovedkort til 1000 kroner, da kjøper man heller et P45 . Ellers synes jeg det ser bra ut . Ok, da bytter jeg ut P35-kortet med et av P45 kortene, det er greit. Da sitter jeg igjen med RAM og PSU, som jeg ikke blir helt klok på. Jeg trenger noe som er stillegående, har god ytelse og holder en god pris. Det begynner å haste litt, jeg er veldig keen på ny PC Hvis du ikke skal klokke går du bare for den rammen du har i førstepost. Strømforsyningen i første post funker også bra så trenger heller ikke å byttes ut . Lenke til kommentar
roellis Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Ingen vits å kjøpe et P35 hovedkort til 1000 kroner, da kjøper man heller et P45 . Ellers synes jeg det ser bra ut . Ok, da bytter jeg ut P35-kortet med et av P45 kortene, det er greit. Da sitter jeg igjen med RAM og PSU, som jeg ikke blir helt klok på. Jeg trenger noe som er stillegående, har god ytelse og holder en god pris. Det begynner å haste litt, jeg er veldig keen på ny PC Hvis du ikke skal klokke går du bare for den rammen du har i førstepost. Strømforsyningen i første post funker også bra så trenger heller ikke å byttes ut . Da sitter jeg i igjen med denne handlelisten, amentio.no har alle delene til en billig penge sånn at jeg holder meg til budsjett. Noen innvendinger? Holder det med 450W til oppsettet? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 du må huke av for å gjera handlevogna tilgjengeleg for andre Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Noen innvendinger? Holder det med 450W til oppsettet? Burde holde, men vil anbefale 600 wattern siden man har mye bedre levetid på en PSU som ikke kjører på nær maks last også koster en 450 watter egentlig ikke så veldig mye mindre. Lenke til kommentar
roellis Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) går for 650W, den er faktisk et par tiere billigere på amentio.no nå så, det passer jo bra. edit: Nå funker vel handlelisten Oppgraderte til en E8500 isteden for E8400, er det dumt valg? var en hundrings ekstra så jeg antar den er litt bedre og. Endret 9. oktober 2008 av roellis Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) går for 650W, den er faktisk et par tiere billigere på amentio.no nå så, det passer jo bra. Funker handlelisten nå? Oppgraderte til en E8500 isteden for E8400, er det dumt valg? var en hundrings ekstra så jeg antar den er litt bedre og. E8500 er intet dumt valg nei . For at andre skal kunne se handlevogna din må du bruke en annen link (se SS). Her har jeg funnet den fram til deg: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=73805 går for 650W, den er faktisk et par tiere billigere på amentio.no nå så, det passer jo bra. Er bra valg . Endret 9. oktober 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
roellis Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 går for 650W, den er faktisk et par tiere billigere på amentio.no nå så, det passer jo bra. Funker handlelisten nå? Oppgraderte til en E8500 isteden for E8400, er det dumt valg? var en hundrings ekstra så jeg antar den er litt bedre og. E8500 er intet dumt valg nei . For at andre skal kunne se handlevogna din må du bruke en annen link (se SS). Her har jeg funnet den fram til deg: <a href="https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=73805" target="_blank">https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=73805</a> går for 650W, den er faktisk et par tiere billigere på amentio.no nå så, det passer jo bra. Er bra valg . Takk for all hjelp, og til alle dere andre og. Nå skal jeg bare få inn lønna mi og bestille meg en ny PC... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå