Sinnapels Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har fått meg ett sånn elektronisk lesbart pass. Men jeg leser stadig noe nytt om innreise osv til USA. Nå leste jeg akkurat at jeg må registrere meg(?) på nett først, før jeg drar. Stemmer dette? Og hvor kan jeg i såfall gjøre det? Og hva er dette? Må jeg ha med masse papirer ifra banken og greier? Jeg kjøpt turen hos Ving.no, og alt er betalt og greier. Skal 14 dager til Miami, med mellomlanding i New York. Lenke til kommentar
Dazan Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Fra 12. januar 2009 må personer fra alle land som er medlemmer av USAs visumfritaksprogram (Visa Waiwer Program) registrere seg elektronisk senest tre dager før avreise. Du finner skjema her Man kan allerede nå teste det nye systemet som blir obligatorisk for alle reisende til USA etter nyttår... Jeg skal til Florida i mars/april! Gleder meg som en unge til å reise tilbake dit igjen Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Drar den 30 oktober, så da er jo ikke det nødvendig å regge meg på nett skjønner jeg. Takk for oppklaringen. Da er det bare elektronisk pass som gjelder. Men må jeg ha med papirer ifra banken og greier? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du trenger ingenting annet en passet. Og selvsagt flybilletten da Så du skal ikke trenge noenting ifra banken din nei. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ferie, studier el jobb? Hvis kun ferie, go reise! Ellers er det visum som gjelder. Obs, om du har rulleblad må du kanskje søke om visum. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Ren kosetur, har ingenting på rullebladet så det skal nok gå fint:) Lenke til kommentar
Mr_Mellingen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 du trenger ikke visum med mindre du har rulleblad eller skal være der mer en 3 (?) måneder Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Men må jeg ha med papirer ifra banken og greier? Har du et kredittkort så er det godt nok. Greien er bare at du skal ha "sufficent funds". Ikke at man ikke sjekker dette utenom i spesielle tvilstilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå