Gå til innhold

Problem: Stripete utskrift

Anbefalte innlegg

Heisann, Har noen en løsning på dette problemet:

Byttet blekkpatroner i min Canon Pixma IP 1200 i går. Etter at jeg nå har byttet blekkpatroner kommer det horisontale striper nedover hele utskriften med ca 5mm mellomrom. Stripene er i en mørkere farge enn resten av utskriften. Jeg har prøvd å sette inn patronene på nytt, jeg har også prøvd å sette inn de gamle patronene, men problemet er der fortsatt. Jeg har også prøvd å rense printeren via kontrollpanel og manuelt. På testutskrift er det bare de lyseste og mørkeste fargepartiene i hver farge som er berørt.

Tips?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan renset du den manuelt ?

slik jeg ser det så er enten noen av dysene tett ( du skriver ikke hvilke farger som er problemet, bare at det lyse å mørke farger )

i så fal så er det ikke alltid nok med bare dynerenses via kontrollpanelt.

eller hvis du får feil farger så er det nok søl under skriver hodet. den delen som vender mot papiret.

nå må det også sies at min erfaring er med skrivere med separate patroner ( en for hver farge) noe jeg ikke kan se er tilfellet med ip 1200

Lenke til kommentar
hvordan renset du den manuelt ?

slik jeg ser det så er enten noen av dysene tett ( du skriver ikke hvilke farger som er problemet, bare at det lyse å mørke farger )

i så fal så er det ikke alltid nok med bare dynerenses via kontrollpanelt.

eller hvis du får feil farger så er det nok søl under skriver hodet. den delen som vender mot papiret.

nå må det også sies at min erfaring er med skrivere med separate patroner ( en for hver farge) noe jeg ikke kan se er tilfellet med ip 1200

Da jeg renset manuelt, renset jeg selve "stiften" på undersiden av patronen, da bare tørket jeg vekk overflødig blekk forsiktig.

Dette gjelder alle fargene tror jeg. Som du har skjønt, så er det kun er to blekkpatroner, sort og farger.

Jeg får ikke feil farger, kanskje det er feil mengde, fordi stripene har en mørkere nyanse enn de "normale" feltene.

Lenke til kommentar

siden du har en tre farges patron så vil ikke den rensemetoden jeg brukt på min skriver fungere her. sannsynligheten for bare mere søl er stor. vis du skylle dysene så er sannsynligheten for at du blander fargen stor og du får feil farger.

jeg begynner å lure på om patronene lekker derfor tror jeg:

det kunne vært naturlig siden du får noen mørke striper , men de lyse er litt merkelig. den gule fargen er jo ganske lys så hvis den også lekker også så kan det forekomme lyse striper

jeg tror faktisk jeg ville ha gått tilbake til butikken for å byttet patronen(e).

de var nye , ikke sant ?

Lenke til kommentar
siden du har en tre farges patron så vil ikke den rensemetoden jeg brukt på min skriver fungere her. sannsynligheten for bare mere søl er stor. vis du skylle dysene så er sannsynligheten for at du blander fargen stor og du får feil farger.

jeg begynner å lure på om patronene lekker derfor tror jeg:

det kunne vært naturlig siden du får noen mørke striper , men de lyse er litt merkelig. den gule fargen er jo ganske lys så hvis den også lekker også så kan det forekomme lyse striper

jeg tror faktisk jeg ville ha gått tilbake til butikken for å byttet patronen(e).

de var nye , ikke sant ?

Jo de er helt nye, skal høre med butikken. Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...