fAight Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 hei, Er det noen her som har en Toshiba Satalite 1410-303 og oppgradert minnet? Jeg lurer nemlig på hva slags ramtype denne maskinen har. Noe steder står nemlig SDRam og andre steder står det DDR SDRam. I produktbeskrivelsen på Toshiba.no sin hjemmeside står det SDRam, mens i testen på Dinside.no står det DDR-Ram. Ringte kundeservicen nå nettopp og han sa at DDR-ram og SD-Ram var det samme, hm....sier nå jeg :o så han stoler jeg ikke så veldig mye på Han nevnte også det var pc2100 ram-brikker jeg skulle kjøpe, og disse er vel DDR-Ram. Kan også nevne at i brukerhåndboken står det at 1410-serien kan utvides med DDR-Ram, mens i produktspesifikasjonen som ligger i en txt-fil på maskinen står det oppført SD-Ram. Forvirra? Det er hvertfall jeg... Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk mvh Ridgea Lenke til kommentar
markvoll Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Se bakerst i manualen, der står en liste over navn på reservedeler og utvidelseskomponenter. Kjøp orginalt minne eller Kensington. www.gigashops.com selger Kensington og har også oversikt over hvilke brikker som skal brukes til hvilke maskiner. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 hei, takk for svar. Men problemet er da at det står forskjellig ting i de to manualene jeg har, den jeg kan fysisk holde i hånda, og den som finnes inne i maskinen (txt.fil) Kjørte SiSoftSandra 2002, og der står det at maskinen bruker 256 DDR SDRam, så jeg tror jeg begynner å nærme meg svaret Lenke til kommentar
fAight Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 hei, Nå har jeg endelig funnet det rette svaret. Toshiba Satalite 1410-303 bruker DDR-SDRAM (PC2100). Jeg åpnet opp modulen der man skal sette inn ram-brikkene, og der stod det på svart på hvitt: 256MB DDR-SDRAM, PC2100 Da var det endelig klart , så nå kan jeg kjøpe meg en ny 256 MB ram-brikke uten noen form for beskymringer ... eller? så er det så billig i tillegg! wee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå