Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikk kort får ikke kontatk med skjermen.

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke kontakt med med grafikk kortet.

Når jeg skrur på pcen hører jeg hardisken starte opp, grafikk kortet begynner å svive. Skjermen står allerde på, men "No DVI-D 2 cable" svever over bildet. Jeg har prøvd med både DVI og VGA kable men den får ikke kontakt.

Alle forslag motas med taknemmlighet.

Kan nevnes at det er en helt ny pc og har ikke vært i bruk ennå.

EDIT: Jeg er nybegynner når det kommer til pc. Så ikke utelukk noe.

Det er vell helt umulig for hardisk og grafikk kort å begynne å svive hvis det skulle være noe galt med prossorene? (har 2 cpu'er)

Endret av RAVENyeahLikeInBIRD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, kanskje ikke dette er til noe hjelp men; har du sjekket at skjermkortet får ekstra strøm via f.eks. en egen 6-pins strømledning?

Det kan også være at feilmeldingen skyldes at en av rambrikkene ikke er satt ordentlig i. Det skjedde med meg engang, fikk "no signal input" på skjermen, og det var pga en løs rambrikke på hovedkortet. (jeg hadde testet de i en annen pc).

Lenke til kommentar

SAKEN ER LØST!

Jeg er en idiot men det bryr jeg meg ikke om siden alt fungerer som det skal nå...takk for at dere gadd å hjelpe meg stig og cptapollo :)

Jeg hadde bare koblet feil DVI kablen stod i slot 1 når den skulle stå i slott 2....I know...studpid stupid stupid. Jeg fryktet det værst...død cpu..død ram..defekt skjermkort eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...