Gå til innhold

Linux for dummies

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått meg en asus eee 900

Noen som kan hjelpe en linux-nybegynner med følgende?

* hvilket operativsystem av Linux har jeg?

* hvordan kan jeg skifte bakgrunnsbilder?

* hvordan få dataen til å forstå at jeg har koblet min mobil til maskinen? den reagerer ikke.

håper på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått min EEE enda, kommer 16. :D

Kjempeflott at du gidder å prøve å sette deg inn i dette. Linux er best. Kanskje litt vanskeligere til å begynne med, men det er bare fordi du har vært vant til Windows.

Regner med du har fått Xandros.

Hvilken mobil har du? Det kan bli litt problematisk hvis det ikke er allerde skrevet drivere til. Det eneste dumme med Linux, er at alle de som skriver programvare konsentrerer seg mest om Windows. Derfor kan det være at det ikke er så veldig lett å bruke visse ting med Linux. Men som regel ordner det seg med litt triksing og fiksing.

Og hva er det du vil gjøre med mobilen? Koble til minnekortet eller overføre kontakter?

Se denne guiden, på flere ting du kan gjøre nå som du har Linux.

http://www.downloadsquad.com/2007/11/06/ee...ourse-in-linux/

Og hvis det er mer du lurer på er det bare å søke i forumet, på nettet, og hvis du ikke finner det, er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Ståle! Takk for hjelpa, vi kom godt på vei med installasjonen fær den sa den at pakken kicker ikke er tilgjengelig, men en annen pakke henviser til den. Videre sier den at pakken enten mangler, utgått eller er bare tilgjengelig fra en annen kilde.

til slutt står det at pakken kicker har ingen installasjonskandidat.

tja, var det nå man skulle installere XP og gi opp? HEHEHE

Håper på svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...