After Dark Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Uenig! Flytt! Nå vet jeg ikke hvor mange innlegg du har merket deg som senere har blitt redigert, men jeg har sett innlegg som har inneholdt ord som "rasist" eller bemerkninger om at andre brukere får for lite blodtillførsel til hjernen ol. som absolutt ikke har noe på forumet å gjøre. Når innlegg så blir endret av moderatorene står det jo grunn for endring og det blir gjerne slikt som "fjernet en unødvendig kommentar" eller "personhets fjernet" ol. Da synes jeg det er greit at både de som selv skrev innlegget og folk som tideligere har lest ser en tydelig påminnelse om hvilke ting som går over streken og dermed fjernes. Sånt synes jeg kan gjøres litt tydelig. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Når moderatorene endrer får de jo en egen liten boks der nede, som skiller seg helt ut fra når vi redigerer. Denne kan gjerne være igjen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Når moderatorene endrer får de jo en egen liten boks der nede, som skiller seg helt ut fra når vi redigerer. Denne kan gjerne være igjen. Ikke nødvendig vis, det kommer helt an på om en benytter seg av hurtig-redigering og ikke går inn på selve posten å gjør en endring. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Nå vet jeg ikke hvor mange innlegg du har merket deg som senere har blitt redigert, men jeg har sett innlegg som har inneholdt ord som "rasist" eller bemerkninger om at andre brukere får for lite blodtillførsel til hjernen ol. som absolutt ikke har noe på forumet å gjøre. Når innlegg så blir endret av moderatorene står det jo grunn for endring og det blir gjerne slikt som "fjernet en unødvendig kommentar" eller "personhets fjernet" ol. Hehe, har merket meg de da mange av de går på undertegnede, ihvertfall i PRS delen av forumet At dette blir fjernet er en selvfølge, men hva med og innføre denne "blå boksen" også for oss brukere og ikke bare moderatorer? Dette gjør det litt penere... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 men hva med og innføre denne "blå boksen" også for oss brukere og ikke bare moderatorer? Synes godt det kan være litt ekstra at en moderator har foretatt redigeringen så folk forstår at det var snakk om noe som ikke hører hjemme i forumet. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 I tillegg kan man jo gjøre det sånn at man kun får lov til å redigere de første 30 min. etter at innlegget er postet. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Enig i at en tidsbegrensning hadde gjort seg. Håpløst at man kan redigere postene sine til evig tid. Er møkklei av poster som sier: "*EDIT" eller "....." Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Enig i at en tidsbegrensning hadde gjort seg. Håpløst at man kan redigere postene sine til evig tid. Er møkklei av poster som sier: "*EDIT" eller "....." Dette vil ødelegge for info/guidetråder, da de ofte trenger å bli endret. Bare se på sesong-oversiktene mine, hovedinnleggene blir endret mange ganger i løpet av sesongene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Moderator kan gjøre unntak fra regelen. På samme måte som en i dag rapporterer for å få lagt til en poll, kan en i framtiden rapportere for å få lov til å redigere et innlegg. Det må da gjøres klinkende klart i retningslinjene når en har lov til å spørre om å få redigere sine innlegg, og slås hardt ned på feilrapporteringer, slik at ikke moderatorene blir overøst med "kan jeg få redigere posten min?"-rapporteringer. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Da blir det bare tungvindt for meg (og andre), siden jeg ofte må endre innlegg flere ganger om dagen. Og det blir mer mas på moderatorene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Da blir det bare tungvindt for meg (og andre), siden jeg ofte må endre innlegg flere ganger om dagen. Og det blir mer mas på moderatorene. Jeg mener at moderatorene kan "låse opp" redigeringsfunksjonen, slik at du kan redigere fritt akkurat den posten. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Enig med Herrbrun. Hvis det lar seg gjøre da; og låse opp en enkelt post. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Blir mange skrivefeiler ute og går da isåfall. Hele poenget med å redigere forsvinner jo også da, og tror ikke det vil funke i praksis. Dessuten er det bare snakk om at det ser stygt ut utseendemessig. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Mange skrivefeil, nei? Man burde jo klare å rette opp evt. skivefeil på den timen (eller hva det evt. blir til) man kan redigere på egenhånd. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Mange skrivefeil, nei? Man burde jo klare å rette opp evt. skivefeil på den timen (eller hva det evt. blir til) man kan redigere på egenhånd. Mange som ikke ser slikt med en gang. Og hva om man vil legge til/endre noe i innlegget lenge etter? Jeg ser virkelig ikke behovet eller grunnen til at noen vil fjerne muligheten for å redigere innleggene når de vil. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg er enig, la det være sånn som det er nå. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hele debatten bunner jo i at det er stygt å se på. Syns man ikke det, så er det heller ikke et problem med ordningen vi har i dag. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Skal høre med drift om det er mulig å få flyttet teksten opp, slik som Skagen foreslo tidligere i tråden. Å gjøre "boksen" tilgjengelige for brukere vet jeg ikke om er mulig med enkle grep. Imens får man nå bare skrive "Edit: Endret fordi blabla" om man føler for å grunngi endringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg