Gå til innhold

Noen som er rå på proxy/firewall her?

tacomodo

Anbefalte innlegg

Jeg har en applikasjon i forb. med jobb som visstnok krever "persistent connectivity", og at "content checking" burde være slått av. Det er her snakk om realtidsdatastrømmer.

Hvor ligger dette? Er det på firewall eller på proxy? Er det noen som vet hva slags proxy/firewall bedrifter vanligvis bruker og hva slags options jeg i så fall ser etter?

Hva er som regel grunnen til at bedrifter kjører proxy? Er det for å kunne kjøre virussjekking og drive content sjekking?

Kan det være DPI eller SPI som kutter datastrømmen på et vis? Går det ann å sette opp noe slags ekskludering at f.eks trafikk til og fra et visst nett skal ekskluderes DPI/SPI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange fw bruker innholdsfiltrering. Gjerne kalt IDS IPS SPI .. eller andre forkortelser.. se etter 3 bokstaver. Det pleier ikke å være noe problem ved streaming av data, derimot kan det f.eks. være forsinkelser ved overføring av filer over http. På profesjonelle fw kan man stort sett styre det meste. Bør ikke være noe problem å f.eks. sette opp en egen regel som gir aktuell trafikk(filtrert på port, protokoll eller ip) tilgang til nett uten innholdsfiltrering.

Proxy er ett hyppig misbrukt ord som folk lirer av seg uten å vite hva det er.

Mulig jeg tar feil men: En fw er å betrakte som en proxy ettersom den formidler data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...