tommy_sn Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hei Er det mulig å finne ip'n til en man har en samtale med over msn? Skulle gjerne hatt mulighet til dette da jeg ikke har fast ip, men en msn konto som står fast pålogget på denne pc'n. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det finnes flere mye enklere måter å finne IPen til PCen din på enn via MSN. Men jeg tror det går med aMSN. Lenke til kommentar
Himalde Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja det er mye som er enklere. Jeg bruker bruker no-ip Se denne video beskrivelsen: nettsiden er http://www.no-ip.com/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Dyndns.org er også en mulighet som også støttes av endel routere (slipper å kjøre ekstra software for oppdatering da). Ellers kan du selvsagt legge inn logmein og fjernstyre maskinen slik at du har full kontroll. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg tror dere har besvart et helt annet spørsmål enn hva trådstarter faktisk lurte på. Er det mulig å finne ip'n til en man har en samtale med over msn? Altså, ikke finne ens egen ip, men den man snakker med via msn. Jeg er noe usikker på om det faktisk lar seg gjøre. Det du kan forsøke er følgende: start -> kjør -> skriv "cmd" -> trykk enter du har nå et konsollvindu. her skriver du følgende "netstat -b" utskriften i konsollvinduet vil liste opp en del info som: prosessnavn, lokal ip og port, ekstern adresse(hostname), tilstand(om forbindelsen er aktiv eller venter på å lukkes). jeg vet at det lar seg gjøre å finne andre folks adresser i skype, men meg bekjent så er msn-samtaler kryptert, og samtidig rutes alt via noen interne systemer som leverer MSN-tjenesten. Forhåpentligvis har de tenkt på dette da de laget hele tjenesten, for å unngå eventuelle sikkerhetsproblemer. Endret 9. oktober 2008 av Sikelik Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tolket det som at han ville finne IPen til seg selv, fra andre, via MSN. Siden han hadde en MSN-klient kjørende 24/7 på sin PC, og at det var han som hadde skiftende IP adresse. Ellers, for å finne andres IPadresse via netstat, så er det lurt å sende dem en fil. Siden de går direkte til mottakeren. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 ja, i så tilfelle vil jo det som blir nevnt ovenfor være korrekt. de fleste rutere har idag støtte for konfigurasjon av dynamisk dns. jeg vet ihvertfall at de fleste speedtouch, samt den nye inteno-ruteren som ngt leverer har innebygget støtte for det. Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Forhåpentligvis har de tenkt på dette da de laget hele tjenesten, for å unngå eventuelle sikkerhetsproblemer. Njaaa. De har i alle fall lært. Den måten du nettopp fortalte om funket noen år tilbake, men har i senere tid blitt fikset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå