Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne ip til annen msn bruker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dere har besvart et helt annet spørsmål enn hva trådstarter faktisk lurte på.

Er det mulig å finne ip'n til en man har en samtale med over msn?

Altså, ikke finne ens egen ip, men den man snakker med via msn.

Jeg er noe usikker på om det faktisk lar seg gjøre. Det du kan forsøke er følgende:

start -> kjør -> skriv "cmd" -> trykk enter

du har nå et konsollvindu.

her skriver du følgende "netstat -b"

utskriften i konsollvinduet vil liste opp en del info som: prosessnavn, lokal ip og port, ekstern adresse(hostname), tilstand(om forbindelsen er aktiv eller venter på å lukkes).

jeg vet at det lar seg gjøre å finne andre folks adresser i skype, men meg bekjent så er msn-samtaler kryptert, og samtidig rutes alt via noen interne systemer som leverer MSN-tjenesten. Forhåpentligvis har de tenkt på dette da de laget hele tjenesten, for å unngå eventuelle sikkerhetsproblemer.

Endret av Sikelik
Lenke til kommentar

Jeg tolket det som at han ville finne IPen til seg selv, fra andre, via MSN. Siden han hadde en MSN-klient kjørende 24/7 på sin PC, og at det var han som hadde skiftende IP adresse.

Ellers, for å finne andres IPadresse via netstat, så er det lurt å sende dem en fil. Siden de går direkte til mottakeren.

Lenke til kommentar

ja, i så tilfelle vil jo det som blir nevnt ovenfor være korrekt.

de fleste rutere har idag støtte for konfigurasjon av dynamisk dns. jeg vet ihvertfall at de fleste speedtouch, samt den nye inteno-ruteren som ngt leverer har innebygget støtte for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...