doeverli Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 har en litt spesiell sak her kjøper en se k850 som er feil på, får ny på doa. Etter noen mnd begynner den nye å oppføre seg rart, sendes inn til verksted og det gjøres sw upgrade på den. Kommer tilbake, oppfører seg like rart, sendes inn å reklameres til se og kunde får ny sp. Ny sp begynner også å slå seg av og oppføre seg rart. kunde forlanger heving av kjøpet, men se sier nei. Noen andre som har opplevd noe lignende. Noen som har synspunkter på dette? SE hevder den skal inn på service siden den ikke har vært inne før Lenke til kommentar
doeverli Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 ingen som har noen synspunkter? Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hva mener du med "rart"? Touchen osv? Etter min mening send den inn igjen og spesifiser feilene veldig godt, umulig for teknikerene å vite hva som feiler den om du skriver "oppfører seg rart". Og spesifiser også at den har vært inne x antall ganger før og at du har problemer med den konstant. Lenke til kommentar
doeverli Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 touchen virker fint. det er det at den slår seg av konstant. og har tom slått seg på når den har vært avslått, men spørmsålet mitt er om kunde har rett til å heve kjøpet? han har fått 2 nye telefoner etter at han kjøpte den første, den vi har feil på nå har aldri vært inne til verksted før Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Vet faktisk ikke desverre. Alt jeg har fått med meg er at ved 4. gangs rep så kan kunde kreve nytt produkt eller heving av kjøpet TROR jeg, men som sagt, vet ikke. Er sikkert noen her inne som vet, da burde dette gjelde samme hvordan telefonen har blitt "reparert" også om den har blitt byttet i ny telefon tror jeg. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ikke skriv noe du tror har rett i. denne saken har helt tydelig to sider: 1. Froholdet mellom forhandler og SE. 2. Forholdet mellom kunde og forhandler. Hvis mobilen har hatt samme symptom 3 gang, og forhandler har hatt sine 2 retteforsøk, så kan kunden kreve å heve kjøpet. Dette uansett hva SE sier. Mellom forhandler og SE gjelder de avtaler som butikk/ kjede har inngått med SE. Lenke til kommentar
doeverli Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Ikke skriv noe du tror har rett i. denne saken har helt tydelig to sider: 1. Froholdet mellom forhandler og SE. 2. Forholdet mellom kunde og forhandler. Hvis mobilen har hatt samme symptom 3 gang, og forhandler har hatt sine 2 retteforsøk, så kan kunden kreve å heve kjøpet. Dette uansett hva SE sier. Mellom forhandler og SE gjelder de avtaler som butikk/ kjede har inngått med SE. problemet er at mobilen ikke har hatt samme symptom 3 ganger, men mobilene... denne vi har nå levert inn er en telefon som han har fått ny tidligere som erstatning for en annen k850 han hadde problem med og har ikke vært inne tidligere se hevder at dette er en ny telefon som skal ha samme feil 3 ganger før de tar reklamasjonen Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Omlevering er etter norsk lov å anse som avhjelp av mangel i slike tilfeller. Lenke til kommentar
CommanderJ Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Omlevering er etter norsk lov å anse som avhjelp av mangel i slike tilfeller. Den der er litt tynn. I forbrukerkjøpsloven står det at kunde, etter mangel etc etc kan krever heving av kjøp eller omlevering. Omlevering er altså sidestillt med heving av kjøp. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Omlevering er etter norsk lov å anse som avhjelp av mangel i slike tilfeller. Den der er litt tynn. I forbrukerkjøpsloven står det at kunde, etter mangel etc etc kan krever heving av kjøp eller omlevering. Omlevering er altså sidestillt med heving av kjøp. nei, i fkjl str det: § 29. Retting og omlevering (avhjelp) Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. og § 31. Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Det betyr at omlevering er sidestilt med avhjelp, og finner ikke avhjelp sted, ergo at problemet rettes etter omlevering og/eller avhjelp, så kan en heve kjøpet. (generelt sagt) Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 K850 er følsom på SIM og gjør nettopp det du sier, slår seg av og på etter eget ønske. Bytt kortet til kunden, så skal du se at det blir en annen verden. -s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå