dePt Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Hei. Brodern er på jakt etter blitz til dama, men er ikke helt sikker på hva han ser etter. Selv har jeg ikke begynt å forville meg inn i denne jungelen engang, så jeg spør dere. Slik jeg forstår det, er behovet et sterkere blitz en den som er innebygd, altså en erstatter. Prisklassen er ca 2000,- Hun har selv pratet om Canon Speedlite 430 EX II. Er dette veien å gå? Edit: Alternativer fra Ebay er godkjent, dersom der er noe å spare da, selvfølgelig Edit2: Endret Emnetittel Endret 8. oktober 2008 av dePt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hun har selv pratet om Canon Speedlite 430 EX II. Er dette veien å gå? Ja det er det. Har forgjengeren selv, og kan absolutt anbefale den. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Dama har nok peiling selv, ser det ut for. Den blitsen anser jeg som det mest fornuftige alternativet. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Jess. Ser ikke helt hvorfor hun ønsker seg blitz før hun bytter ut objektivet. Skyter med kit objektivet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jess. Ser ikke helt hvorfor hun ønsker seg blitz før hun bytter ut objektivet. Skyter med kit objektivet. Kit objektivet er nok ikke så lyssterkt,så det er forståelig at hun vil ha blits. også kan du bli litt mer "kunstnerisk" med blits. Burde også kjøpe en kabel så hun kan få blitsen litt lengere unna kameraet "Canon OC-E3" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jess. Ser ikke helt hvorfor hun ønsker seg blitz før hun bytter ut objektivet. Skyter med kit objektivet. Kan være at utgaven henens er blandt de bedre. Tom Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jess. Ser ikke helt hvorfor hun ønsker seg blitz før hun bytter ut objektivet. Skyter med kit objektivet. Kan være at utgaven henens er blandt de bedre. Tom Blitz er et kjempebra løft til kit-objektivet. 580 EX har jeg sett på bruktmarkedet til 2500,-! Den er fysisk mindre enn modellen under hvis jeg ikke tar helt feil... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Du tar helt feil. Se her for sammenligningsbilde. Endret 8. oktober 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 580 EX har jeg sett på bruktmarkedet til 2500,-! Den er fysisk mindre enn modellen under hvis jeg ikke tar helt feil... Jeg har 430 EX og lånt 580 EX. Sistnevnte er større. 430EX II skal være noenlunde samme størrelse som 430 EX etter det jeg har skjønt. Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva er egentlig forskjellene fra 430 EX II og forgjengeren? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Fikk beskjed om å dytte diskusjonen videre inn på hva som er mest hensiktsmessig å kjøpe som første utstyr til 400D. Jeg personlig byttet ut kit objektivet, da jeg rett og slett ikke var fornøgd med dette. Hva mener dere han burde se etter? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Fikk beskjed om å dytte diskusjonen videre inn på hva som er mest hensiktsmessig å kjøpe som første utstyr til 400D. Jeg personlig byttet ut kit objektivet, da jeg rett og slett ikke var fornøgd med dette. Hva mener dere han burde se etter? Da bør du endre tittel på tråden EDIT: Ville ikke byttet ut kit-objektivet dersom det fungerer slik det skal... Ville heller tenkt gjennom hvilket behov som oftes mangler når man fotograferer.... Er ikke noe fasitsvar i problemstillingen.... Endret 8. oktober 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Da endret jeg emnetittelen. Litt vanskelig å vite behovene hennes uten å røpe noe, men han får vel prøve å grave litt. Skal oppdatere her dersom han finner ut av noe. Ellers er det bare å komme med forslag om hva som kan være nyttig. Tror hun har stativ, og jeg vet hun har solblender. Lenke til kommentar
mynte Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hei! Jeg har ødelagt kit-objektivet til min 400D. Trenger nytt. Tips? Dette er en skog jeg virkelig ikke har peiling i... Hehe Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hei! Jeg har ødelagt kit-objektivet til min 400D. Trenger nytt. Tips? Dette er en skog jeg virkelig ikke har peiling i... Hehe I hvilken prisgruppe snakker vi om ? Er du fornøyd med brennvidde omfange på det objektivet du har/hadde ? Det nærmeste og anbefale er 18-55 med IS koster rund en 1500.- Det er flere her som skryter av det.skal være bedre en det du har nå https://prisguiden.no/product.php?product...iew=productinfo Eller du kan tenke på dette 18-200 "superzoom/reiseobjektiv" er ganske nytt så det er ikke så mange som har erfaringer med det ennå,men folk er positive til det.Med dette objektivet så kan du zoome inn på ting du skal fotografere så det blir større. https://prisguiden.no/product.php?product...iew=productinfo Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tror et mer lyssterkt objektiv er veien å gå. En blits er ikke så nyttig uten mer utstyr, da blir det fort dyrt. Jeg kjøpte blits når jeg var ny, og har ikke fått brukt det mye. Det er greit nok hvis du peker blitsen i taket, men jeg ville også skaffet noe til å "diffuse" lyset. En 50mm f/1.8, 50mm f/1.4 eller en kortere brennvidde vil vel være mer verdt det. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 tror han bestemte seg for å la de ligge intill videre. Tror nok det blir en god fotobok til å begynde med. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 tror han bestemte seg for å la de ligge intill videre. Tror nok det blir en god fotobok til å begynde med. Fotobok - bortkastet penger! Ta heller et kurs hos meg, send PM for nummeret mitt. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei! Jeg har ødelagt kit-objektivet til min 400D. Trenger nytt. Tips? Dette er en skog jeg virkelig ikke har peiling i... Hehe Byttet selv ut kit'n med Tamron 17-50 f2,8. Og jeg er veldig godt fornøyd selv. Skal selv kjøpe en blits veldig snart, må bare få dama med på tankegangen først:) Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Jeg har ødelagt kit-objektivet til min 400D. Trenger nytt. Tips? Dette er en skog jeg virkelig ikke har peiling i... Hehe Byttet selv ut kit'n med Tamron 17-50 f2,8. Og jeg er veldig godt fornøyd selv. Skal selv kjøpe en blits veldig snart, må bare få dama med på tankegangen først:) Æsj, fysjameg for et filleobjektiv. Styr unna! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå