Gå til innhold

Asus p5q deluxe mangler lyd - HELP!

Chatrine17

Anbefalte innlegg

Nå er det like før alt går rett ut vinduet. Har slitt med et problem i flere uker. HK har også være returnert til amentio uten at de fant noe feil (jeg sender det trolig tilbake på nytt).

Problemet er:

- Har formatert hdd og reinstallert win xp pro - no problem

- installert alle chipset-driverne (ASUS instAll)

- under installasjonen av "SoundMAX ADI audio driver" kommer det i bakgrunnen "veiviser for funnet maskinvare"

- jeg lar installasjonen fullføre til alle driverne er installert

- maskinen restarter og "veiviser for funnet maskinvare" dukker opp samt at boblen "ny maskinvare funnet" dukker opp. Der står det "Audio device on high definition bus"

- velger at det skal søkes etter drivere (bl.a. på CD-romen)

- SELVFØLGELIG finner ikke veiviseren den nødvendige programvaren

- på nytt ønskes jeg velkommen til "veiviser for funnet maskinvare"

- nå er det Marvell viritual device som skal installeres, dette går fint.

- etterpå dukker boblen opp om at "det oppstod et problem under installasjon av maskinvare osv."

- Det er selvsagt ingen lyd i høytalerne

- under enhetsbehandling står det følgelig spørsmålstegn ved Audio device on high definition bus" samt skjermkortet som jeg ikke har insatllert

- forsøker så å installere kun SoundAMX driveren manuelt flere ganger. Første gang får jeg blåskjerm og restart!!! Ved neste forsøk velger jeg "reparer" men det går like forbanna i dass. Ingen jæv.. lyd og driveren fungere tydeligvis ikke.

- Når jeg så prøver å installere skjermkortdriveren dukker den samme "veiviser for funnet maskinvare" opp før den forvinnet. Under intallering av .Net 2.0 framework klikker maskine og jeg får BLÅSKJERM.

- Kan det være skjærmkortet som er problemet? Det er et PowerColor Radeon HD 3450 512 MB SCS

Det skal være siste skrik av driverjævler. Noen som har opplevd det samme eller har peiling på hva som er galt?? Jeg tror det er noe feil med HK men er ikke sikker. De hos amentio sjekka ikke ut det egentlige problemet da de testa kortet (fordi de ikke fikk lest hele feilbeskrivelsen min).

HELP!!!

Endret av Chatrine17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...