Gå til innhold

Bli hip-hop-DJ (PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sant det. Sasha, Paul van Dyk og Sven Väth er ikke DJer.... De bruker jo Ableton / Traktor når de spiller Live

Nå har jeg sett PvD live 5 ganger, senest 2 ganger i sommer, og han snurret plater hver gang. Selv om han en gang hvert skuddår bruker traktor, betyr ikke det at han ikke kan beatmixe uten hjelp. Så jeg står for utsagnet.

Lenke til kommentar

"RS: Is this related to the way you're DJing live now with a laptop as opposed to a CD or a record?

Paul Van Dyk: Yes, absolutely. When I play, I have two laptops with me – one running Scratch Live by Serrato and the other running Ableton. They’re connected with each other and they can interact with those systems. It’s absolutely amazing what you can do, especially when you have the ability of a sequencer program re-editing the track while they are running and doing crazy stuff."

Gammelt intervju, men han brukte Ableton der óg. Nå i det siste har PvD brukt mer Ableton enn CD og minimalt med vinyl, så det dreper vel din påstand.

Men nok OK for denne gang...

Lenke til kommentar

http://irush.org.ru/wp-content/uploads/200.../pvd-458358.jpg

vinyl og cd, og jeg er ganske sikker han bruker øret for å beatmixe der.

Dessuten, det kan umulig bestrides at 99% av alle oppegående djer bruker øret for å lage gode mixer.

PC mixing (men noen veldig få unntak) er for amatører og/eller kjipe (les:gjerrige) folk.

Endret av gummitarzan
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...