Gå til innhold

Taisol Heatpipe (and thou shall be saved)

Anbefalte innlegg

Heisann,

for en time siden var jeg på post-filialen og hentet ut pakken jeg har ventet på noen dager...En Taisol Heatpipe cpu-kjøler, en rund ide-kabel og en tube Arctic Silver 3 termisk pasta.

Systemet mitt består blant annet av;

- MSI KT3 Ultra 2 hovedkort

- AMD Athlon XP 2100+ cpu

- 512 Mb DDR RAM

- 80 gb harddisk, 7200 rpm

- Thermaltake Xaser II kabinett med 5 vifter (heretter kalt Darth Vader)

- Chieftek 370w psu

Før jeg skiftet kjøler, var cpu-tempen ca 52 grader ved idle, og opp til 59 grader ved full load. Kjøleren jeg hadde var en Glacialtech Igloo 2320.

Og nå ligger systemtempen på 23-24 grader, og cputemp på 42-43!

Hurra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bajas, jeg har NØYAKTIG samme oppsett som deg (nesten da) og lurer på hvordan du fikk barton'en opp i 3000+? overklokket du FSB? jeg får den opp i 166*12.5 (XP 2800) men går jeg høyere ender jeg opp på 833 mhz, har du låst den opp eller lignende? Har samme kjøler, HK, ram, og CPU.. (namm)... Vil ha Xp 3000+ NÅÅÅ! :woot: , forklar eventuellt om du har satt til noe ekstra kjøling (brikkesett) utenom den deiiilige taisol'en...

På for hånd TAKK! :wink:

Lenke til kommentar

Hey HalTan !

Kjører 12,5 * 174 = 2175 vcore 1,75 helt stabilt !

Tok av kjøleribba på bus`en og la på ny goop (arctic silver III )

-Trenger kjøling der, ellers blir det så altfor jævlig varmt og alt blir ustabilt !

Ellers anbefaler jeg deg å flashe bios til 1002a, hvis du allerede ikke har gjort det.

Lykke til !

Lenke til kommentar

Ganske enkel forklaring på det multiplier problemet.. du må låse opp cpu`en for å få den over 12,5 på xp2500+ og 2800+ på 3000+ får du den ikke under 13 uten å låse opp.... gidder ike forklare hvorfor nå men sjekk testen av barton på www.tomshardware.com der står det tror jeg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei HalTan

Har forsøkt meg litt frem og tilbake og har havnet opp på

12,5*180 =2250

Har stt en liten Papst vifte på kjøleren på north bridgen + at jeg har satt en gammel kjøleribbe på south`en.

Dette funker som bare F....

Kommer tilbake når jeg har fått klokka mer, har bestilt mere goodies !!!

Lenke til kommentar

PS: Hvis du virkelig har lyst til å få ned tempen på prosesoren din, så følg dette enkle tipset:

Taisol sin Heatpipe har en heller elendig finish når det gjelder kjølepasta.

_ Demonter hele jævelskapet og smør på ny Goop mellom kjølerør og plate, det senka ihvertfall tempen hos meg med 5-6grader, litt og tenke på kanskje ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...