Petaaar Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hei, har satt sammen dette oppsettet for hdpc til og ha i stuen, hva tror dere om komponentene jeg har valgt? Link til oppsettet. trenger cam til tvkortet det fikser jeg på komplett, dette drar full hd så vidt jeg har skjønt? noen innvendiger? noe som bør være bedre? vennlig hilsen Peter Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det er et meget bra oppsett.Men vre ops på at sattelitt er ikke så lett på grunn av kodigen av kanaler Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kommer an på hvilket prg. vare du skal kjøre. Er det Windows MCE/VMC eller MediaPortal anbefaler jeg at du legger til eget skjermkort. Hvorfro Balck Edition? Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Det er et meget bra oppsett.Men vre ops på at sattelitt er ikke så lett på grunn av kodigen av kanaler Det er et meget bra oppsett.Men vre ops på at sattelitt er ikke så lett på grunn av kodigen av kanaler hvorfor ? lest at man skal kunne finne alle kanalene via cd med DE kortet og riktig cam ? Kommer an på hvilket prg. vare du skal kjøre. Er det Windows MCE/VMC eller MediaPortal anbefaler jeg at du legger til eget skjermkort. Hvorfro Balck Edition? Hm, hvorfor trenger jeg eget skjermkort til mediaportal? skal primært bruke mediaportal og litt mce, at det ble black edition er helt tilfeldig, Endret 12. oktober 2008 av Nokia_dell Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er ikke alle som er like fornøyd med det integrerte. Eks.: http://forum.team-mediaportal.com/hardware...ution-mp-43361/ Men igen skade i å prøve - for så evt- oppgradere. CPU: Vurdert 4850e? --> http://www.tomshardware.com/reviews/amd-ph...lon,1918-5.html Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Du trenger kanskje ikke kraften i prosessoren nå, men siden dette er en Black Edidtion kan du jo undervolte den. I praksis blir den jo da den samme som 4850e, men mer fleksibel. Edit: hadde ikke lest posten over ang. skjermkort. HD4xxx serien har bedre deinterlacing og bedre oppskalering av SD. Endret 12. oktober 2008 av obergeru Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg leste tråden spragleknas refererer til. Jeg har ikke de samme problemene, men jeg har Phenom x4 9750. Denne CPUen støtter HT3.0 som er nevnt i tråden. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg leste tråden spragleknas refererer til.Jeg har ikke de samme problemene, men jeg har Phenom x4 9750. Denne CPUen støtter HT3.0 som er nevnt i tråden. oki i see, funker det like dårlig med nvidia sin integrerte løsning ? må vel kanskje sette inn et skjermkort da? 3470 ? 3650? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 ATI 4xxx serien er bedre: https://prisguiden.no/product.php?productId=101561 https://prisguiden.no/product.php?productId=101559 https://prisguiden.no/product.php?productId=100678 Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er et meget bra oppsett.Men vre ops på at sattelitt er ikke så lett på grunn av kodigen av kanaler Det er et meget bra oppsett.Men vre ops på at sattelitt er ikke så lett på grunn av kodigen av kanaler hvorfor ? lest at man skal kunne finne alle kanalene via cd med DE kortet og riktig cam ? Kommer an på hvilket prg. vare du skal kjøre. Er det Windows MCE/VMC eller MediaPortal anbefaler jeg at du legger til eget skjermkort. Hvorfro Balck Edition? Hm, hvorfor trenger jeg eget skjermkort til mediaportal? skal primært bruke mediaportal og litt mce, at det ble black edition er helt tilfeldig, Det kan komme koding fra canal digital som vill gjøre det lite brukbart med htpc(paring det er at kort vill bare kune brukes i godkjente motakkere fra canal digital) Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er et meget bra oppsett.Men vre ops på at sattelitt er ikke så lett på grunn av kodigen av kanaler Det er et meget bra oppsett.Men vre ops på at sattelitt er ikke så lett på grunn av kodigen av kanaler hvorfor ? lest at man skal kunne finne alle kanalene via cd med DE kortet og riktig cam ? Kommer an på hvilket prg. vare du skal kjøre. Er det Windows MCE/VMC eller MediaPortal anbefaler jeg at du legger til eget skjermkort. Hvorfro Balck Edition? Hm, hvorfor trenger jeg eget skjermkort til mediaportal? skal primært bruke mediaportal og litt mce, at det ble black edition er helt tilfeldig, Det kan komme koding fra canal digital som vill gjøre det lite brukbart med htpc(paring det er at kort vill bare kune brukes i godkjente motakkere fra canal digital) har hørt de ikke er pairet jeg, er jo mange som har det fått det til og har det i oppsett? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 har hørt de ikke er pairet jeg, er jo mange som har det fått det til og har det i oppsett? Det er ikke pairet - men kan bli det i fremtiden Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 har hørt de ikke er pairet jeg, er jo mange som har det fått det til og har det i oppsett? Det er ikke pairet - men kan bli det i fremtiden ja men slutter det og funke da? pappa pratet med cd, de sa de var i utviklingsfasen på htpc delen, så kommer jo sikkert et alternativ Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 ja men slutter det og funke da? pappa pratet med cd, de sa de var i utviklingsfasen på htpc delen, så kommer jo sikkert et alternativTviler... Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 ja men slutter det og funke da? pappa pratet med cd, de sa de var i utviklingsfasen på htpc delen, så kommer jo sikkert et alternativTviler... hm jaja, drit kjedlig viss de pairer det da, det er jo det i sverige så vidt jeg vet, mr spragleknas; angående mediaportal, får ikke spilt av noen videoer, har ffdshow haalimediasplitter, mkv instalert vil ikke spille av noe. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 mr spragleknas; angående mediaportal, får ikke spilt av noen videoer, har ffdshow haalimediasplitter, mkv instalert vil ikke spille av noe. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=997477 Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvorfro Balck Edition? Denne har ikke like mye kraft, men har en extra kjerne å bryne seg på, er denne noe tess for HTPC'er? AMD Phenom 8450 Triple-Core 2,1 GHz Boxe 3,5MB Cache, Socket AM2+ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349824 Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Denne prosessoren går for å være et av de beste AMD prosessorene til HTPC. Pga støtte for HT3.0 får du utnyttet 780g skjermkortet bedre med denne prosessoren. Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Denne prosessoren går for å være et av de beste AMD prosessorene til HTPC.Pga støtte for HT3.0 får du utnyttet 780g skjermkortet bedre med denne prosessoren. Aha! Så AM2+ er veien å gå? Jeg vurderte egentlig en X2 prosessor med 2.9GHz på AM2 plattform fra AMD, men lurte egentlig på hva alt dette snakket om HT var for noe. Takk for hjelpen - nadezico Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå