Gå til innhold

PES09 vs. FIFA09

Insomnis

Anbefalte innlegg

Jeg frykter hvordan denne tråden kan utvikle seg, men jeg spør uansett.

Jeg har i de siste årene holdt meg til PES, mye på grunn av at jeg syns mulighetene for å ha kontroll over spillet og spillerne har vært bedre, og det å spille 4 personer på samme konsoll har fungert mye bedre.

Nå ser jeg at årets FIFA blir skrytt i skyene, og jeg tenker kanskje det er på tide å prøve igjen. Jeg har testet demo og den gav jo litt mersmak, men jeg merket meg jo også med en gang jeg kom i innleggsposisjon at jeg følte jeg manglet litt kontroll over spillerne. Kort innlegg, langt innlegg, flatt innlegg, finnes slike mulighetene i FIFA ?

Jeg ser at PES09 også er ute i demo, men kun for de med GULL medlemskap. Er det noen som har testet, er det noen vesentlige forbedringer fra 08 ?

Det skal merkes at jeg spiller ikke alene, alltid 2 eller flere, så det er den delen av spillet som er viktig.

Ser noen tilbakemeldinger på demo her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1016313

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1001752

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er også en som stort sett spiller lokal MP, har faktisk ikke prøvd SP i PES2008. Utifra det jeg har lest på Pesnorge.net, så er ikke demoen sammenlignbar med fullversjonen, og de to som har spillet, roser det hvertfall opp i skyene(spesielt sammenlignet med 08).

Hadde selv planer om å kjøpe FIFA i år, men etter å ha forsøkt det over litt tid, så er det bare et eller annet som ikke stemmer. Er et par ting der som er veldig bra og som sikkert hadde vært fett i PES også, og som SP kan det godt være det gruser PES, men for meg som utelukende spiller MP, så fungerer PES bedre.

Jeg fyrte nå i gang en forhåndsbestilling, så får nå tiden vise om det var en god investering eller ei:-)

Lenke til kommentar
Det er vel den videoen som han ene på Pesnorge-forumet la ut tror jeg....ser uansett veldig "fotball" ut syntes jeg da:-)

Jepp, er samme videoen. Syns dette ser veldig bra ut. Fin flyt i spillet og bra tempo. Noe helt annet enn ping-pong fotballen som var i PES 2008.

Lenke til kommentar
Har PES fått rett til å bruke namna på fotballspelarar? (og i forhold til korleis dei ser ut)

Siden jeg ikke har spillt fullversjonen, så vet jeg ikke helt hvordan det er med navn, men spillerne har vel stort sett vært riktig i de siste utgavene, det er vel bare klubbene i England som har hatt eil navn tror jeg. Mente jeg kun trengte å editere de engelske lagene ifjor.

Ang utsende så syntes jeg de ligner ganske så bra:

post-15164-1223474149_thumb.jpg

post-15164-1223474156_thumb.jpg

Irriterer meg dog at Brann ikke er med i år heller...da skulle jeg spillt på letteste vanskelighetsgrad og knust RBK sønder og sammen og i kamp etter kamp:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Nederlansk og italiensk liga er helt lisensert. Av Engelske lag er det Liverpool og Man Utd. Av Spanske lag er det: Barca, Real, Villarreal, Atletic Bilbao, og Sevilla(tror jeg)

Navnene er korekte på spillerne på alle ligaene, vil tro at det bare er det tyske landslaget som har messed up navn. Bayern er ikke med iår, Zenit er med isteden. Mange "other teams" som er lisensert. Du kan sjekke det meste på www.winnningelevenblog.com

Champions League er også lisensert iår, men ikke alle lagene som er med er lisenserte

Lenke til kommentar
Nå ser jeg at årets FIFA blir skrytt i skyene, og jeg tenker kanskje det er på tide å prøve igjen. Jeg har testet demo og den gav jo litt mersmak, men jeg merket meg jo også med en gang jeg kom i innleggsposisjon at jeg følte jeg manglet litt kontroll over spillerne. Kort innlegg, langt innlegg, flatt innlegg, finnes slike mulighetene i FIFA ?

Ja det finnes slik mulighet i fifa. Innlegg på første stolpe, andre stolpe, tidlig innlegg, lave innlegg på første osv. Bare å prøve seg fram. Finner nok i manualen hvordan de forskjellige utføres.

Lenke til kommentar

Eg personlig synest at Fifa 09 er bedre enn Pes 09 p.g.a at fifa gir deg meir utfordring enn pes. pes har fåt til enn utrulig god grafik der liger vanligvis fifa lit etter men ikkje i år. vis du vurderer eit av dei spela vile eg gåt får Fifa 09.

p.s har bare prøvd pes i demo

Lenke til kommentar
pes har fåt til enn utrulig god grafik der liger vanligvis fifa lit etter men ikkje i år.

Der fikk jeg meg en god latterkrampe.. Pes har vel ALDRI ligget forran Fifa når det gjelder grafikk....

Spillerne på FIFA ser jo ut som glinsende voksfigurer hele gjengen..

Jeg syns grafikken på PES ser mye bedre ut. Men driter egentlig i det, siden det er gameplayet som teller

Lenke til kommentar
Men driter egentlig i det, siden det er gameplayet som teller

Det er sånt du aldri kommer til å få høre fra en Fifa-fan. Sier egentlig det meste om tankegangen til de forskjellige spillenes fans, spør du meg.

Endret av BonoU2
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest, er at spillanmeldere fra VG og Dagbladet roser fifa 09 opp i skyene, og sier DET er spillet dere vil kjøpe iår.

Forbanna noobs, de spiller jo ikke annet en FPSer. Merker jo det når dagbladets annmeldese sier " Etter EN kveld med Fifa..."

Er det mulig:P Haze var sikkert bra dag en det og.....helt til man tilslutt så all driten.

Lenke til kommentar

Så de skulle ha spilt det minst ei uke i strekk for å se hvilket som er best?

Men en ting skal sies. Jeg hadde sikkert spilt mer enn to kamper på PES demoen, om jeg ikke har blitt tvunget til å se den videoen på slutten som varer i fem minutter. De jager jo vekk folk med pisk med den markedsføringen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...