aklla Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 jeg drev med en søknad om noe greier forrige uke. der skulle dem ha mitt mobil-nummer og IMEI-koden til den. noen som vet hva dette kan brukes til, evt forslag til hvorfor dem skulle ha det? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Kan jeg spørre om hva slags søknad det er? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Kan jeg spørre om hva slags søknad det er? nei. er noe nasty hemmelige greier. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Som oftest brukes IMEI nummeret for å oppnå provisjon hos f.eks Telenor - hvis du kobler en ny IMEI mot et abonnement(nummer) får du provisjon... Lenke til kommentar
Burud Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Ingen over, ingen ved siden. Imei Imei er telefoner sitt person nr, er ikke alltid det er like kjekt å gi dem bort til gud å ei værdame. Mer imei morro. Om du skal registerer en service, så ønsker dem imei nr for garanti sjekk, å ditt mob nr for å kontakte deg, om det skulle oppstå noe morro **Edit** Skrive leif. Endret 8. oktober 2008 av Burud Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 har ingenting med verken service eller provisjon. tulla ikke når jeg sa det var "hemmelige greier". Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Søknad på stilling hos etterretningstjenesten? De vil jo vite alt Lenke til kommentar
Burud Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Oi oi oi, da hadde jeg blitt litt redd. er det super hemmelig, så har de sikkert mulighet til å tracke deg, å da er det samma åssen simkort du putter i app, for da tar de imei nret. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Oi oi oi, da hadde jeg blitt litt redd. er det super hemmelig, så har de sikkert mulighet til å tracke deg, å da er det samma åssen simkort du putter i app, for da tar de imei nret. dette er sånne "super hemmelige" saker ja. men, de kan overvåke telefonen helt med IMEI, altså samtaler, SMS og lokasjon? edit: antar at mobilen min allerede er overvåket av andre, så det gjør meg ganske lite Endret 8. oktober 2008 av aklla Lenke til kommentar
Burud Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Oi oi oi, da hadde jeg blitt litt redd. er det super hemmelig, så har de sikkert mulighet til å tracke deg, å da er det samma åssen simkort du putter i app, for da tar de imei nret. dette er sånne "super hemmelige" saker ja. men, de kan overvåke telefonen helt med IMEI, altså samtaler, SMS og lokasjon? edit: antar at mobilen min allerede er overvåket av andre, så det gjør meg ganske lite Lokasjon aner jeg ikke, om det er slik man ser i CSI å andre amerikanske super duper topp teknologi greier, så er du nok rimelig ferdig om du gir dem imeien, men på en annen side. Om der er så super hemmelig, burde de jo greid å fiksa både mob nret ditt, å imeien på app uten at du trengte å skrive den, da gjerne ved hjelp av hemmelig telepati eller.noe Men det er sikkert for å spare tid.. Men hvordan slike ting fungerer har jeg ikke peil på. Men ja, imeien, er det som blir registert sammen med tlf nret på gsm nettet, sperrer man telefonen i EIR registerert, så er det imein som blir sperret. Mister man sim kortet, så blir det sperret for seg selv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 de eier allerede abbonomentet mitt, så de har nok kontroll er vel egentlig hva de bruker det til jeg lurer mest på, men får nok ikke svar på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå