cockpit Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hei, mulig dette er et dumt spørsmål, men hvordan kobler jeg Pabst vifta mi til hovedkortet? Vifta i døra på Chieftec kabinettet kobles til en vanlig strømkontakt (lik ytterenden på denne rheostaten). Jeg kan ved første øyekast ikke finne noe kontaktpunkt på hovedkortet mitt (Abit SD7-533) som passer til pluggen på Pabst vifta. Har lagt ut noen bilder av vifta og rheostaten her: http://mix.hive.no/~inillie/bilder/ BTW: Er det meningen man må borre seg et hull i platen på enten en diskettstasjon-brønnplass eller CDrom-brønnplass for å sette opp rheostaten? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det skal være noen 3pins Molex kontakter på hovedkortet. Som regel nærme CPU socket. Der skal Papst vifta tilkobles. Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Se etter brune kontakter ved cpu, power på hovedkortet og ID-kabelen til floppy :smile: Ved power Ved dipswitch Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Det skal være noen 3pins Molex kontakter på hovedkortet. Som regel nærme CPU socket. Der skal Papst vifta tilkobles. Ok. Den ene Molex kontakten ved CPU socket er brukt av prosessorvifta. Det burde altså finnes flere? Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Se etter brune kontakter ved cpu, power på hovedkortet og ID-kabelen til floppy :smile: Ved power Ved dipswitch Hmm. Så ikke lenkene dine før nå. Skal sjekke det ut når jeg gidder å dra fram det monsteret av et kabinett igjen :-). Neste PC-kjøp blir definitivt en E-Cube eller Shuttle... http://www.dinside.no/php/art.php?id=31902 Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 La dem til etterpå :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå