GRIM87 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hei jeg lurte på å kjøpe en brukt tilhenger å trenger kjapt svar Hvilke avgifter gjelder ? omregistrering? forsikring? osv .... Info om min henger: Tredal tilhenger, uten brems. 1973 mod. Nyttelast 300 kg., Egenvekt: 115 kg. Mål på kasse: 170 x 145 x 20. takker for svar Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 På en så liten tilhenger er det hverken omregistreringsavgift eller årsavgift. Jeg har selv en båthenger av den minste sorten og leverte bare inne salgsmelding til biltilsynet og fikk tilsendt nytt vognkort i posten. Forsikring er jeg ikke sikker på. Jeg har ikke noen forsikring spesielt på båthengeren utover forsikringen på selve båten. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Okei takk for svar Men er forsikringa ett MUST ? som ansvars forsikring å bil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 På en liten henger er det hverken årsavgift eller egen forsikring. Bilens (trekkvognens) forsikring dekker også hengeren. Tydelig at dette er en gammel tilhenger. Nye tilhengere i denne klassen har nyttelast på 550-600 kg og max totalvekt er 750 kg uten brems. Du får en ny for 5-8.000, de nye har som regel 35 cm høye sidevegger, mye mer praktisk. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Okei... men er det reg avgift på de nye til 550-600kg da? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Nei. For øvrig vil omregistreringsavgiftene på tilhenger reduserer fra og med nyttår. Hilsen Kristin Halvorsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå