Gå til innhold

TEST: ONE Technologies fireRAID

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"RAID5 er kanskje den minst kjente RAID-typen for de fleste."

Her er jeg totalt uenig.

Ser man bort fra hjemmebrukere, er nok RAID5 en av (om ikke den) mest brukte formen for RAID. Jeg ville ihverfall ikke ha satt opp en proff server med noe annet enn RAID5.

Lenke til kommentar

helt enig på den...

hadde jeg hatt en disk til + et RAID-kort ville eg ikje satt opp noe annet enn RAID5..

det billigaste proffe oppsette du kan få (har jo RAID10, ikke RAID0+1, men DET blir dyrt det)

Lenke til kommentar
"RAID5 er kanskje den minst kjente RAID-typen for de fleste."

Her er jeg totalt uenig.

Ser man bort fra hjemmebrukere, er nok RAID5 en av (om ikke den) mest brukte formen for RAID. Jeg ville ihverfall ikke ha satt opp en proff server med noe annet enn RAID5.

Det er en forskjell mellom hva folk flest er kjent med og hva som vil være det beste. De fleste hovedkort leveres med RAID0, 1 og 0+1-støtte, og det er dette de fleste er kjent med. At RAID5 derimot er en bedre sak når det gjelder "pris vs sikkerhet vs plassutnyttelse" er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar

Her er det tross alt snakk om server systemer.

På serversiden bruker man ikke ikke vanlige hovedkort med en integrert raid 0+1 kontroller (skulle ha likt å sett den personen som setter opp en proff server med raid 0).

Hva som er mest kjent på arbeidsstasjoner er en helt annen sak. Her er raid 0+1 bedre kjent, siden sikkerheten ikke spiller en like stor rolle.

Lenke til kommentar

:oops: Beklager det var denne testen jeg tenkte på:

http://www.tomshardware.com/storage/200302...ial_ata-09.html

Raid 5 løsning:

http://www.highpoint-tech.com/

Og en haug av desse :D

111682 IBM 40GB IDE ATA/100 120GXP /IC35L040AVVA07 - Demo () På lager: 10-19 409,-

Priser er inkl. mva. Frakt kommer i tillegg; se handlevognen for estimat.

Er det rart man blir distre når man tenker på hva (hvor mange) manfår for 16000.-

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett et fritt stående tower av den typen hvor jeg kunne kjøpe diskene selv og konfigurere de som jeg ville.Som fex og kjøpe 3- 200 giga disker og satt opp i raid 5.

Eller rett og slet et større tower med plass til 4 disker så man kan kjøre raid 0+1 .

Har i dag egen pc med raid opsett for backup av mine data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...