Gå til innhold

Tidenes beste filmskurker

BorgeF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville helt klart byttet ut Heath Ledgers versjon av Joker med Jack Nicholson. Har ingenting imot HL, men den versjonen av Joker er rett og slett ikke morsom nok. Joker skal ikke være en kaldblodig psykopat, men en sprø gærning med flere one-linere enn Ash fra Evil Dead. ;)

Uenig. TDK-jokeren hadde en langt bedre kombo av skremsel og humor enn Jack-jokeren som kun fyrte opp ablegøyer. Ellers stilig at de har fått med "tannlegemonsteret" Christian Szell, en mindre kjent fyr fra skurkeverdenen.

Savner også Amon Goeth, samt Auric Goldfinger, Frank fra Once Upon A Time In The West, Grüber-bror 2, Roy Batty, Commodus fra Gladiator, Biff Tannen, Ivan Drago og Chancellor Adam Sutler for å nevne noen her i farta.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Foretrekker Heath Ledger-Jokeren jeg. To helt forskjellige rolletolkninger selvsagt (og for en karakter Jokeren er, sånn generelt). Men HLs er liksom en blanding en tegneseriefigur og en troverdig psykopat, og jeg har en tendens til å like det når det settes en realistisk vri på tegneseriefigurer og denslags. Passer bra inn i Nolans realistiske Batman-univers, også.

Men på alle andre områder eier selvsagt Nicholson Ledger totalt.

Amon Goeth er nevnt, og takk for at du dro fram Biff Tannen, Bacon.

Jeg vil nevne presten i Fanny och Alexander. En ufordragelig tyrann, men samtidig har han en så stor tro på at det han gjør er rett, at det blir vanskelig å hate ham. Knallgod karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...