djemba Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Vet noen om det finnes en kabel eller noe liggnede som gjør at jeg kan ha to skjermer på samme VGA-utgang eller ha den andre skjermen tilkoblet gjennom en USB utgang? eller en annen måte å koble to skjermer til samme pc, uten delt skjermkort? kan jeg f.eks. sette inn ett skejrmkort til? Endret 8. oktober 2008 av djemba Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du mener vel USB til VGA? Det finnes vel mener jeg. Men det er vel bedre med en splitter. Lenke til kommentar
djemba Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 hvorfor det/ hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Fordi du kan ikke koble USB-enheter, feks minnepinne, til en VGA-connector. USB til VGA går, ved at det er et USB-skjermkort eller noe sånt. Mener jeg har hørt noe om det. Men det finnes også USB-skjermer. Eller ihvertfall 1, foreløpig. Men det du trenger er en splitter. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Vet ikke hva du ønsker, men med en splitter blir samme bilde vist på begge skjermene. Lenke til kommentar
djemba Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har en skjerm, men skulle hatt en kabel.. men da vil jeg ikke ha samme bilde på begge skjermene, to bilder. Hvor kan jeg kjøpe en sånn kabel btw? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvis du ikke vil ha samme bilde på begge skjermene, kan du kjøpe en dings som deler opp signalet til 2 skjermer. Ett PCI-grafikkkort, så du får en VGA/DVI-port til, eller en USB-skjerm. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har en skjerm, men skulle hatt en kabel.. men da vil jeg ikke ha samme bilde på begge skjermene, to bilder.Hvor kan jeg kjøpe en sånn kabel btw? Hvis du har et skjermkort med kun EN utgang, og bruker en splitter, så vil du få samme bilde på begge skjermene, uansett. Hvis du har et skjermkort med TO utganger, da må du bare kjøpe en ekstra skjermkabel (hvis du ikke har det fra før) og plugge den i. Du kan evt. kjøpe et ekstra skjermkort hvis det er aktuelt for deg. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det finnes en splitter som splitter signaler i 2 like signaler, og en splitter som splitter signalet i 2 halve-bilder, slik at man får en dobbelt så stor skjerm liksom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå