Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc`en slår seg ikke på! Hjelp!(pliiis)

Anbefalte innlegg

jeg har bygget pc med HK:asus p5q deluxe, ocz ram, core2duo.

dagen etter at jeg hadde skrudd av pc`en, og skulle skru den på igjen, skjedde ingenting.

det er lys på i knappene på selve hovedkortet(power og reset). jeg har kortsluttet PS_ON og jord for å se om strømforsyningen starter, og det gjør den. hører hdd og dvd starter opp.

kan det likevel være PSU som er defekt, eller tror du at hovedkortet er defekt?(neeeeeeeei)..

kan jeg finne ut av dette selv?

hjertelig takk for hjelpen på forhånd!!

Stian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går CPU Vifta og andre vifter rundt? Hvis alt start uten at du får bilde på skjerm så kan det jo være skjermkort\skjerm problemer.

takk for svar.

nei ingenting bortsett fra hdd og dvd går... da har jeg jo tatt ut 24-pin kontakten fra hovedkortet, og latt 8-pin strømkontakten være i.

kan jeg kortslutte PS_ON og jord med 24-pin kontakten i HK uten å ødelegge kortet på den måten?

Endret av stianhunk
Lenke til kommentar
Går CPU Vifta og andre vifter rundt? Hvis alt start uten at du får bilde på skjerm så kan det jo være skjermkort\skjerm problemer.

takk for svar.

nei ingenting bortsett fra hdd og dvd går... da har jeg jo tatt ut 24-pin kontakten fra hovedkortet, og latt 8-pin strømkontakten være i.

kan jeg kortslutte PS_ON og jord med 24-pin kontakten i HK uten å ødelegge kortet på den måten?

Kommer du så langt som til bios?

Endret av CptApollo
Lenke til kommentar

takk for svar.

Kommer du så langt som til bios?

nei,det skjer ingenting. ikke på skjermen,og viftene går heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...