Marvil Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Skulle ha scannet noen bilder, men fant kun drivere til scanneren, ikke programvaren. Lastet ned et program i går, men scanneresultatet ble ganske lite, og fant ingen justeringsmulighet for oppløsning. Bildene skal vises med en prosjektor, altså må oppløsningen være litt høy (noe perfekte greier er det ikke snakk om). Noen som vet om noen konkrete tips ? Trial-versjoner med "antall dager"-begrensning (helst ikke antall bilder) kan også funke, da det uansett må gjøres en av dagene. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ikke gratis, men grisebillig og med trialversjon: VueScan. Dette går for å være den beste skannerprogramvaren (kanskje sammen med Silverfast) og støtter en mengde skannere. Det ser ut til at trial-versjonen av både VueScan og Silverfast har vannmerke i bildet. Du får likevel testet med trial-versjonen om du får mer ut av skanningen enn med programvaren du benytter nå. Prisen er $40 (NOK 250) for standardversjonen og $80 (NOK 500) for professional. Du bør jo sjekke hvilke oppløsninger skanneren din takler også. Kanskje du har fått maks oppløsning med programvaren du forsøkte? Alternativt kan du jo forsøke å finne igjen/få tak i (en kopi av) cd-en som fulgte med skanneren. Flatbed-skannere koster heller ikke all verden i innkjøp for tiden... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Takk for tips - Skal kikke litt, men vannmerke utgår. Mener å huske at jeg har fått høyere oppløsning tidligere med scanneren, så tror ikke det var max. Må dessverre ordnes senest i morgen, så litt lite tid å skaffe noe CD, dessverre. Andre forslag? Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvilken scanner har du? Har selv en fra Canon, og programvaren for scanning ligger på hjemmesiden deres. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 En Canon CanoScan FB630U, mener jeg.. Funker det ScanGear-greiene her å scanne med? http://software.canon-europe.com/products/0000461.asp Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 En Canon CanoScan FB630U, mener jeg..Funker det ScanGear-greiene her å scanne med? http://software.canon-europe.com/products/0000461.asp Det ville i alle fall jeg ha forsøkt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå