Froskekongen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har intensjoner om å bygge en HTPC, dvs. en stillegående PC. Dette er mitt foreløpige oppsett: Core 2 E5200 Geil value 4gb ram (2x2) HIS Radeon HD 4650 512 MB Heatpipe Seagata Baracuda 7200.11 500 gb TR Ultra Xtreme 120 Nexus Real Silent Case Fan Antec Three Hundred MIST Modulær 500W Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over. Jeg vurderer også et alternativ der jeg har 2 Barracuda-disker i RAID 0, men jeg antar at jeg i så fall må ha et litt dyrere hovedkort med brukbar RAID-kontroller. Strømforsyningen er også oppe til diskusjon. Jeg har lest at denne MIST-varianten skal være veldig støysvak, men jeg vet ikke om det har kommet noen nye og bedre modeller på markedet. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvilket kabinett skal dette inn i? Det avgjør om du kan bruke ATX eller m-ATX hovedkort til HTPC'n. Lenke til kommentar
Froskekongen Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvilket kabinett skal dette inn i? Det avgjør om du kan bruke ATX eller m-ATX hovedkort til HTPC'n. Kabinettet er Antec Three Hundred. Dette kabinettet støtter ATX, og jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å bruke et hovedkort med ATX-format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå