Froskekongen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har intensjoner om å bygge en HTPC, dvs. en stillegående PC. Dette er mitt foreløpige oppsett: Core 2 E5200 Geil value 4gb ram (2x2) HIS Radeon HD 4650 512 MB Heatpipe Seagata Baracuda 7200.11 500 gb TR Ultra Xtreme 120 Nexus Real Silent Case Fan Antec Three Hundred MIST Modulær 500W Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over. Jeg vurderer også et alternativ der jeg har 2 Barracuda-disker i RAID 0, men jeg antar at jeg i så fall må ha et litt dyrere hovedkort med brukbar RAID-kontroller. Strømforsyningen er også oppe til diskusjon. Jeg har lest at denne MIST-varianten skal være veldig støysvak, men jeg vet ikke om det har kommet noen nye og bedre modeller på markedet. Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Jeg ville kjøpt et asus p5e-v hdmi til 1050 vis jeg ikke husker feil på nettshop.Har dete korte selv og er veldig fornøyd. Når det gjeller strømforsyning har jeg mist 650 og den er helt ok,når det gjeller lyd.Og en ting jeg liker med den er at den har avtakkbarekabler,men det hvett du nokk.Likker ikke mase kabelrot inne i maskina. Endret 10. oktober 2008 av krippa1970 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over. Jeg ville kjøpt et asus p5e-v hdmi til 1050 vis jeg ikke husker feil på nettshop.Har dete korte selv og er veldig fornøyd. 1050 er vel ikke rimelig? Rart å slenge ut en slik "anbefaling" som ikke står i stil til prisen uten å begrunne svaret. Helt nytteløst, faktisk. Trådstarter: Kan for lite om Intel hovedkort, men vil tro de fleste passivt kjølte hovedkortene av nyere chipsett gjør nytten, om du ikke har spes. krav som SPDIF etc. Ville vurdert en WD GP disk da de er av flere nettsteder kåret til de stilleste 3.5" disker noensinne. (uten at jeg har lest for mye om de nye Seagate diskene). Har selv "hørt" en GP, og kommer nok selv til å kjøpe en slik om ny disk trenges! Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Dette hovedkortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=96136 Støtter 45nm prosessor. Siden du uansett ikke vil bruke skjermkortet, eller lydkortet (integrert i hd365) er vel dette et greit valg. Det har litt problemer med hastighet i raid oppsett. (også software raid) Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over. Jeg ville kjøpt et asus p5e-v hdmi til 1050 vis jeg ikke husker feil på nettshop.Har dete korte selv og er veldig fornøyd. 1050 er vel ikke rimelig? Rart å slenge ut en slik "anbefaling" som ikke står i stil til prisen uten å begrunne svaret. Helt nytteløst, faktisk. Trådstarter: Kan for lite om Intel hovedkort, men vil tro de fleste passivt kjølte hovedkortene av nyere chipsett gjør nytten, om du ikke har spes. krav som SPDIF etc. Ville vurdert en WD GP disk da de er av flere nettsteder kåret til de stilleste 3.5" disker noensinne. (uten at jeg har lest for mye om de nye Seagate diskene). Har selv "hørt" en GP, og kommer nok selv til å kjøpe en slik om ny disk trenges! Hvorfor bruke 3.5"?? "Alle" vet jo at 2.5" diskene støyer mindre. Ikke noe problem å bruke slike i en HTPC....Sammen med passiv kjøling og ikke overdriv CPU og GPU (for en trenger faktisk ikke så mye) - så får en en stille boks. Og det er jo faktisk ganske så viktig med en HTPC - den skal ikke høres, bare sees..... Lenke til kommentar
GeneralSvae Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 3.5" disker er jo en del billigere da Hvis du kjøper deg en WD GP hdd til HTPC-en trenger du overhodet ikke bekymre deg for støy. Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over. Jeg ville kjøpt et asus p5e-v hdmi til 1050 vis jeg ikke husker feil på nettshop.Har dete korte selv og er veldig fornøyd. 1050 er vel ikke rimelig? Rart å slenge ut en slik "anbefaling" som ikke står i stil til prisen uten å begrunne svaret. Helt nytteløst, faktisk. Trådstarter: Kan for lite om Intel hovedkort, men vil tro de fleste passivt kjølte hovedkortene av nyere chipsett gjør nytten, om du ikke har spes. krav som SPDIF etc. Ville vurdert en WD GP disk da de er av flere nettsteder kåret til de stilleste 3.5" disker noensinne. (uten at jeg har lest for mye om de nye Seagate diskene). Har selv "hørt" en GP, og kommer nok selv til å kjøpe en slik om ny disk trenges! Nå er det forskjel på hva man menner er dyrt og ikke.Den dagen man vill oppgradere maskina er mange hk som har laver pris så kan man riusktere og må kjøpe nytt.En ting vi kan vere enig om er wd gp disker. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er forskjell på hva man definerer som irriterende støy og Lenke til kommentar
Tigergutt Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Kaster meg litt på her jeg, da jeg trenger nok noe lignende Hovedkort. Jeg har liggende: Intel Core 2 Duo E6600 Corsair DDR2 2GB Sapphire Radeon HD 3870 512 MB Ultimate Edition +++ Så jeg trenger bare et nytt hovedkort med S/PDIF god lyd... Noen anbefalning Lenke til kommentar
Froskekongen Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg bestemte meg for å gå for hovedkortet på følgende link: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2036197 Lenke til kommentar
Tigergutt Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Jeg bestemte meg for å gå for hovedkortet på følgende link: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2036197 Kan godt tenke meg det kortet også Det eneste som bekymrer meg er power tilkoblingen, men jeg tar sjangsen... Endret 16. oktober 2008 av Tigergutt Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har lest endel steder at det nye Nvidia chipsettet (9300/9400) spåes å være bra om en skal ha både lyd og bilde over HDMI. I alle fall om det har egenskapene fra 8200 på dette området. Har ikke funnet noe info på dette selv enda, men har ventet på disse HKene selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå