Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Verkstedet har jukset meg!

Jtand

Anbefalte innlegg

Har nettopp hentet bilen fra verkstedet. De skulle reparere handbrekk og fixe lekkasje på bremsesystemet. Ingenting av dette er gjort, og jeg har betalt en regning på 5500 kr! Blir så frustert!! Skal ringe de imorgen. Hva skal jeg si? Kan jeg true med å gå til sak om de ikke betaler pengene tilbake?

PS: På regninga står det hvilken mekaniker som har "reparert" bilen. Jeg tror 99% sikkert at denne personen er lærling. Kan jeg klage på det?

Jeg føler meg lurt!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: På regninga står det hvilken mekaniker som har "reparert" bilen. Jeg tror 99% sikkert at denne personen er lærling. Kan jeg klage på det?

Du kan nok ikke klage på det faktum at en lærling (om han er det) har reparert bilen din, men det du derimot kan klage på er at han/verkstedet ikke har gjort en god nok jobb, lærling eller ikke.. Hele poenget med lærlingeordningen er jo at de skal lære av å jobbe ("learning by doing", som det heter på nynorsk...), og utføre nyttig arbeid i løpet av utdanningen, ikke at de bare skal sitte på ræva og se på hva de profesjonelle, ferdigutlærte gjør, da hadde det vært mer kostnadseffektivt for samfunnet å gjennomføre hele utdanningsløpet i klasserommet..

Lenke til kommentar

vel hva har dem gjort med bilen da? absolutt ingenting?

Ofte borti regninger på ti tusner hvor kunden egentlig ikke merker noe forskjell på bilen. Det må bare gjøres pga eu kontroll eller gjøres før noe som er enda dyrere tar kvelden.

Høres ut som typiske eu feil det der.. ble bilen godkjent da?

Lenke til kommentar

Det samme har skjedd med meg. Hvertfall nesten. De fikset et par andre ting enn det de skulle (skiftet alt av foringer - jeg skulle ha nye tromler og alt som hører til der). Jeg merket jo dette med en gang da jeg hentet bilen (sto på kvitteringen hva de hadde gjort), og da jeg spurte hvorfor beklagde de seg og sa det hadde skjedd en misforståelse. De tok bilen inn igjen og hadde den klar neste dag (med de rette tingen fikset). Jeg slapp å betale for de feile delene (foringene) de hadde byttet, i tillegg til at jeg fikk litt rabatter på det andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...