Gå til innhold

Rare Striper på Lacie photon20visionII

Martin A

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg har et lite problem med en av skjermene mine der ca 200 piksler drar seg over hele skjermen vertikalt og på en måte destorter/smudger bildet. Deretter fryser disse og blir på skjermen slik at jeg må skru den av og la den være av en stund. Jeg har byttet skjerm og det følger skjermen, ikke kabel eller input. Er det noen som synes problemet lyder kjent? Kan det være noe annet enn skjermen? Jeg har to stk LaCie photon20vision II som er koblet på et Nvidia GeForce 880GT.

Når skjermen skrus på igjen etter en stund er den normal så det er en periodisk feil, men den er konsekvent nok til at jeg kan forvente at den dukker opp iløpet av en time når maskinen er på.. Den er fra 2005 og er brukt til helt normalt bruk så jeg skulle vel tro det går under fabrikasjonsfeil og forbrukerkjøpsloven, men jeg vil vre mer sikker på hva feilen kan være før jeg lager unødvendig bråk :)

M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har forsøkt skjermen på en annen maskin med samme effekt hadde jeg ikke nølt engang. Du har forsøkt både analogt og digitalt?

Skjermene har en litt småstygg feil på f.eks. noen ATi kort hvor de siste ~20 pikslene i bredden blir forskrudd fordi oppløsningen (over DVI) 1600x1200 blir håndtert som 1604x1200 (skalering...).

Lenke til kommentar

Takk for svar. Foreløpig har jeg kun byttet plass mellom skjermene mine og det ser ut som om den følger skjermen og ikke koblingen. Vil det ha noe å si dersom jeg kjører en DVI til VGA når du nevner dialog eller må jeg ha en clean VGA kobling? Jeg kan da eventuelt teste den på en laptop samboeren min har.

Lenke til kommentar

Laptop er bra :) Høres nesten ut som skjermen, skal strengt talt ikke ha noe å si å bruke adapter. Men trøbler den like mye på laptop har du også luket ut hele skjermkortet, og da må det rett og slett være skjerm. Veldig synd, for mine runder snart 8000 timer og er helt fantastiske enda. Fargene er bedre enn en 24" Eizo 2431 jeg kjøpte f.eks., noe som sier litt om kvaliteten på SIPS (men Eizoen er heldigvis bedre på kontrast, sortnivå, detaljer i skygger...noe som virkelig teller i spill).

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Da har jeg testet med en laptop og med VGA. Samme feilen og den kommer like lenge etter at skjermen er skrudd på ... ca. 40 minutter. Det kan nok tyde på at det er skjermen som har det litt vondt. Skal snakke med Netshop i morgen tenker jeg.. Litt problematisk at skjermen ikke er i produksjon lenger da.. Får se hva vi får gjort med det...

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med Netshop. Veldig hyggelige folk på Returavdelingen der. Ettersom skjermen er fra 2005 var det ikke noe de kunne gjøre med den. Jeg fikk et tilbud på en annen skjerm, men jeg har ikke råd til å kjøpe ny nå. Jeg trodde en skjerm hadde forventet levetid på 5 år? den har kjørt rundt 4000 timer.

Lenke til kommentar

Det skal den strengt talt også ha? Netshop har jeg selv slitt med. Komplett nølte ikke et sekund når jeg slet med en gammel CRT, fikk originalbeløp returnert. Det kan være tilfeldig, eller det kan være noe så enkelt som at akkurat den skjermen jeg hadde (Eizo generelt) hadde klare og tydelige 5 år :)

Lenke til kommentar

Jeg har kun hatt gode erfaringer med Netshop og møter alltid folk som gjør det de kan for å gi meg en god kundeopplevelse. LaCie skjermene har ifølge Netshop 3 års garanti og ved tidligere anledninger har ikke LaCie tatt imot reparasjoner etter denne tiden. Jeg kan jo høre med LaCie direkte og såklart. 4000 timer er jo litt lite for en proff skjerm som i den tiden kostet over 7000,-. LaCie henvender seg også til proffmarkedet så det kan jo hende de ser litt annerledes på det. Uansett må da dette dekkes av forbrukerkjøpsloven med tanke på at man kan reklamere på en skjerm innen 5 år...

Endret av Martin A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...