Gå til innhold

widescreen skjerm?


Anbefalte innlegg

jeg har sett på zepto 3100 en del. Frister veldig med en widescreen pc skjerm. Jeg har nå en ultraportabel bærbar og vurderer å skifte til en annen pc.

 

Det som er viktig for meg er:

- widescreen skjerm (minst 15 tommer)

- bra hastighet

- veier lite (ikke nødvendigvis ultraportabel, men ikke mer enn 3 kg).

 

Hvilke pcer har widescreen skjerm idag unntatt dell og zepto?

Går det an å kjøre win xp på en Apple g4 bærbar pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker pcen først og fremst til dette:

 

- internett

- brenning av cder etc

- photoshop

- videoredigering

- etc

 

Jeg er klar over at disse "adobe-behovene" dekkes fullt og helt av Apple sine pcer. Jeg må innrømme at Apple sine pcer er fantastisk pene å se på. Men jeg er litt usikker på hvor mye kraft man får for pengene i forhold til vanlige pcer. Litt kan man "ofre" siden man får så "pen" bærbar pc, men pcer til ca. 22000 må ha mye kraft for å si det slik, og det vet jeg ikke om 886mhz har (powerbook g4 til 22500 på apple.no)

 

Som sagt veldig fascinert av widescreen skjermene. Zepto sin pc virker bra, Dell sin (8500) virker helt ok. Nå kommer også centrino-cpu'ene for fult, muligens dumt å kjøpe ny bærbar.

 

Jeg har en Dell ultraportabel C400 som jeg er bra fornøyd med, men er på jakt etter en annen pc nå. Widescreen er vel ikke helt "kompatibelt" med små og lette pcer!

 

Når det gjelder apple vs pc. Kan man (hvis man bruker mac os) ha så og si full kompabilitet (kunne lese og lagre) med windows filer? Tenker da spesielt på microsoft og adobe filformater.

 

Har også lagt merke til at det sjelden er folk som selger brukte Apple Powerbook G4, de er vel mye dyrere brukt - så nye pcer er vel eneste løsningen...

Lenke til kommentar
Når det gjelder apple vs pc. Kan man (hvis man bruker mac os) ha så og si full kompabilitet (kunne lese og lagre) med windows filer? Tenker da spesielt på microsoft og adobe filformater.  

 

Har også lagt merke til at det sjelden er folk som selger brukte Apple Powerbook G4, de er vel mye dyrere brukt - så nye pcer er vel eneste løsningen...

 

Hei!

 

Ikke noe problem å åpne forskjellige filformater. Filformater er universale og kan åpnes på alle datamaskiner.

 

Apple maskiner er dyrere i innkjøp enn PC, men de varer også lenger. Mange har macene sine i 4-5 år.

 

Men sjekk ut http://www.MacStar.com/MacB/AllLists.t for brukte maskiner.

Lenke til kommentar

frister veldig med en apple powerbook g4 med 15'2 widescreen skjerm. Tror den modellen som har 867mhz koster 22500 ny inkl moms. Det er selvsagt mye penger for en pc, men den holder lenge som dere sier.

 

Far min skal forøvrig til USA i mai pga jobben. Vet ikke om det er mulig via min far å få tak i en mac billigere? Kanskje samme priser overalt på mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...