AudunSæther Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Heisann. Jeg har en P4-prosessor stående i et hovedkort som ikke er mer enn et år gammelt. For en stund siden sluttet helt alt av tastatur/mus å fungere, både USB og PS/2 (ingen lys på tastaturet). Maskinen starter og BIOS dukker opp, men ettersom den klager over manglende tastatur stopper den der. Så hadde jeg et annet hovedkort liggende, som jeg forsøkte. Nøyaktig samme feilen. Nå klarer jeg ikke å huske hvorfor jeg la bort det andre hovedkortet, men jeg mener det var pga en defekt PCI-slot, ikke på grunn av tastaturproblemer.. Er det mulig for en CPU å skape slike problemer? Maskinen ser jo ut til å være i orden ellers.. Snodig at jeg får samme feilen på begge hovedkortene. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Du har selvfølgelig sjekket med andre mus og tastatur? Hvis ikke, så kunne kanskje det forrige hovedkortet ha kortsluttet de? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har testet to forskjellige PS2-tastatur, og ett USB-tastatur, som alle fungerer på andre maskiner. Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 mulig det er noe med PSU som dreper hket ditt. prøv med en annen PSU, og sjekk. om det ikke virker, så er nok HK ditt dødt Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg testet med en annen PSU, på begge HK, samme resultat. Men jeg er fortsatt usikker på om det er CPU eller begge HK'ene som er problemet.. Jeg kan kjøpe meg et nytt HK, og muligens ødelegge det, eller en ny CPU, og evt. heller ikke få orden der. Hm. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Kan ikke du låne en P4 av noen du kjenner for å teste da? Tipper at det er en del som har P4 liggende hjemme. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Jo, jeg kan høre om jeg kjenner noen som har en liggende. Det ville jo oppklart en hel del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå