Gå til innhold

Kjøpe DVD fra Play.com ol?

Nidaroo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
klar over at dette ikke er helt on-topic, men lurte på om noen har erfaringer med kjøp av andre ting med høyere verdi fra play.com? vurderer å kjøpe speilreflekskameraet mitt derfra.

Da må du hvertfall regne med en del toll. Og hvis det er noe galt med det, så regner jeg med at det koster en del å sende det tilbake.

Edit: Skriveleif

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Når jeg sitter og kjøper filmer sjekker jeg som regel alltid cdon og sånt først, er det ikke stor forskjell i pris så kjøper jeg derfra; de som er ordentlig billig kjøper jeg hos play.

MEN; jeg må faktisk si det at jeg har fått 4/25 filmer fra play med norsk tekst hvor det ikke har stått på siden at det er med tekst.

De jeg bestilte nå sist tok 9 dager fra selve bestillingen, og jeg venter fortsatt på én film fra samme bestilling, den er oppe i 13 dager..

Kan anbefale play hvis ting ikke haster, og norsk tekst ikke er viktig; for da har de mye billig.

Lenke til kommentar
Jeg skrev heller ikke at det ikke fantes. Les hva jeg skriver da, med "ingen mulighet for norske undertekster" mener jeg på et generelt grunnlag. Vi vet alle at det fins mange flere dvd'er hos play som IKKE har norsk enn som har det, og da er det like greit å sette dette helt klart med en gang, skal man handle på play så kan man ikke forvente norsk undertekst. Men som sagt, det forekommer, og da er jo det en hyggelig bonus. Jeg vet at jeg formulerte det rart, men tviler på at de fleste misforsto hva jeg mente.

Vel min erfaring er at de aller fleste filmer ikke kommer i egen skandinavisk utgave og dermed har norske understekster på den europeiske utgaven, unntaket er selvsagt veldig kommersielle mainstream filmer som gjerne kommer i en rekke ulike versjoner rundt om Europa. Snakker vi litt eldre og smalere filmer (om de da ikke blir for smale igjen) så har jeg nesten ikke vært borti noe uten norske undertekster fra Play.com, og jeg har vel handlet minst 200 filmer derfra.

Lenke til kommentar

De landene som får filmene først har færrest språk tekstet. For eksempel i Tyskland har de bare tysk og tyrkisk tekst. Så skal filmene gjennom nesten hele Europa og bli tekstet for hvert enkelt språk før det til slutt kommer til Norge. Det er derfor vi har så mange språk tekstet i forhold til i andre land.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurer litt på det samme. Er så forbanna lei av Norske og Svenske omslag med oversettelser av titler, kan de ikke bare beholde de originale titlene!

Har ikke giddet å lest alt her, men lurer også på om det er helt umulig at de filmene på play.com som det IKKE står at har undertekster på infoen har undertekster!? At infoen rett og slett ikke er fullkommen! Lurer også på om filmene har engelske undertekster, jeg er ikke verdensmester i engelsk så får ikke med meg alt, men kan leve med engelske undertekster! Håper på svar

Lenke til kommentar
Produkt-infoen er en grei pekepinn, men ingen korrekt fasit. Jeg har opplevd det før at det er tekst på dvden, selv om det står at det ikke er subs. Og jeg vil tro at nesten alle filmene i det minste har engelsk tekst, selv om jeg opplevde at det ikke var noen tekst på American Psycho. Glemmer alltid å sjekke produktinfoen om det er tekst.

Okei! Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...