Gå til innhold

Kjøpe DVD fra Play.com ol?

Nidaroo

Anbefalte innlegg

Ser det er flere og flere her som kjøper DVD/Blu Ray fra blant annet Play.com & Amazon.com.. Ser at det er billig der, så lurer faktisk på om jeg skal gjøre det selv. Det som jeg lurer på da er hvordan blir det med sone ol?

Blir det norsk tekstet, samt coverne er vel på engelsk? Ikke det at det skal være noe særdeles problem utad på de fleste filmene. Men ville jo vært et myst å ha iallefall de klassiske filmene på norsk. Noen som vet?

For spiller jo av filmene på data og PS3...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaok, daså. Men utfra kjøp hos Play.com er det vel ikke noe "tabbe" kjøp å kjøpe DVD'r derfra istedenfor å kjøpe hos en Norsk butikk, med nærmest dobbel pris?

Selvsagt ikke, dersom du kan leve med cover-tekst på engelsk, og ingen mulighet for norske undertekster. Pluss at du selvsagt må vente rundt en ukes tid før filmene dumper ned i postkassa di da. Men bortsett fra dette er play.com suverene, spesielt på grunn av de jevnt over lave prisene, som stort sett alltid slår norske priser.

Lenke til kommentar
Jaok, daså. Men utfra kjøp hos Play.com er det vel ikke noe "tabbe" kjøp å kjøpe DVD'r derfra istedenfor å kjøpe hos en Norsk butikk, med nærmest dobbel pris?

Kva meiner du?

Det jeg mener er at det er vel like lurt å handle filmer hos Play.com istedenfor en Norsk sjappe, eneste minuset er vel tekstingen og coveret på Engelsk. Men, er da ikke verre en å faktisk bare kjøpe de gode klassiske som jeg verdsetter mer enn de fleste, innenlandsk.

Selvsagt ikke, dersom du kan leve med cover-tekst på engelsk, og ingen mulighet for norske undertekster. Pluss at du selvsagt må vente rundt en ukes tid før filmene dumper ned i postkassa di da. Men bortsett fra dette er play.com suverene, spesielt på grunn av de jevnt over lave prisene, som stort sett alltid slår norske priser.

Ah, flotters. For er vel som du sier, ingen norske sjapper som har samme prisen på varene. Vel å merke litt irriterende med tanke på at det hadde jo vært et myst å hatt hele greia på norsk. ^^

Lenke til kommentar
Her inne tror jeg de fleste har filmene sine med engelsk cover, unngår da dårlig oversetting av tittler

Eg bryr meg heilt ærleg mest om kva som er inni. Har nederlandske, tyske, franske, svenske, danske, norske og engelske omslag.

Og kva med omsetjingane til engelsk? Er dei automatisk betre fordi dei er engelske? Eg tykkjer ikkje det er betre å ha Army in rhe Shadows i hylla enn L'Armee des Ombres. Eller Pan's Labyrinth i staden for El Laberinto del Fauno.

Lenke til kommentar
Selvsagt ikke, dersom du kan leve med cover-tekst på engelsk, og ingen mulighet for norske undertekster.

Filmar med norske undertekster på Play.com:

http://www.play.com/Search.aspx?searchtype...x=32&go.y=9

Ingen, indeed.

Jeg vet jo at det finnes filmer der som har norske undertekster. Presiserer bare at de fleste ikke har det, og at man må sjekke om det står spesifikt at de har det, dersom man setter det som krav.

Men flott at du ga link til et sånt søk, er nok mange som kan ta nytte av det. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Selvsagt ikke, dersom du kan leve med cover-tekst på engelsk, og ingen mulighet for norske undertekster.

Jeg vet jo at det finnes filmer der som har norske undertekster. Presiserer bare at de fleste ikke har det, og at man må sjekke om det står spesifikt at de har det, dersom man setter det som krav.

OK, eg skal ikkje kverulera mykje på dette. Men om du *veit* at det finst må du jo ikkje skriva at det ikkje gjer det.

Lenke til kommentar

OK, eg skal ikkje kverulera mykje på dette. Men om du *veit* at det finst må du jo ikkje skriva at det ikkje gjer det.

Jeg skrev heller ikke at det ikke fantes. Les hva jeg skriver da, med "ingen mulighet for norske undertekster" mener jeg på et generelt grunnlag. Vi vet alle at det fins mange flere dvd'er hos play som IKKE har norsk enn som har det, og da er det like greit å sette dette helt klart med en gang, skal man handle på play så kan man ikke forvente norsk undertekst. Men som sagt, det forekommer, og da er jo det en hyggelig bonus. Jeg vet at jeg formulerte det rart, men tviler på at de fleste misforsto hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Her inne tror jeg de fleste har filmene sine med engelsk cover, unngår da dårlig oversetting av tittler

Eg bryr meg heilt ærleg mest om kva som er inni. Har nederlandske, tyske, franske, svenske, danske, norske og engelske omslag.

Og kva med omsetjingane til engelsk? Er dei automatisk betre fordi dei er engelske? Eg tykkjer ikkje det er betre å ha Army in rhe Shadows i hylla enn L'Armee des Ombres. Eller Pan's Labyrinth i staden for El Laberinto del Fauno.

Nå tenkte jeg på orginaltittelen da, dersom man kjøper fra Play er jo de fleste filmene engelske...

Hvordan kan du først skrive at du ikke bryr deg omslaget, for så og si at du foretteker å ha L'Armee des Ombres i stede for Army in rhe Shadows

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg på orginaltittelen da, dersom man kjøper fra Play er jo de fleste filmene engelske...

Hvordan kan du først skrive at du ikke bryr deg omslaget, for så og si at du foretteker å ha L'Armee des Ombres i stede for Army in rhe Shadows

OK. Vi kan vera samde om at den *originale* tittelen er best, og st dei fleste filmane på play.com vil ha det.

Du skreiv at dei fleste her inne føretrekk *engelske* titlar. Eg poengterte at det ikkje gjeld filmar med originaltittel på andre språk enn engelsk (og språk med bokstavar ein kan lesa, kinesisk f eks).

Eg har engelsk tittel på begge filmane eg nemnde, men eg tykkjer ikkje det er BETRE, slik du skreiv

Lenke til kommentar
Om du vil ha sjapp frakt anbefaler jeg amazon.co.uk. Siden Play synes jeg har blitt jævla trege.

Play har blitt veldig trege i det siste ja. Venter på en pakke som ble sendt for 9 dager siden, går minst 10 dager siden ingenting kom i dag, og det er lenge i forhold til før. Tror ikke man kan skylde på posten denne gang siden varer fra Canada er i hus etter 3-5 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...