Gå til innhold

Tim Burtons Alice In Wonderland

BorgeF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alice in Wonderland har stort potensiale som en mørk og forstyrrende film. Ingen bombe at Burton er mannen som lager en film av det, og det er synd, fordi jeg har fått litt avsmak for fyren etterhvert. Hadde hatt mer enn godt av et stilskifte, men han liker tydeligvis lite mer enn de gothgreiene.

Forresten ingen overraskelse at HBC og Depp er med, sistnevnte i en "snål" rolle, som vanlig.

Lenke til kommentar

Burton eller del Toro er vel i bunn og grunn de to eneste noenlunde kjente regissørene som kan få til noe brukbart ifht en filmatisering av Alice i Eventyrland. Marilyn Manson kommer jo også med en egen versjon av Alice/Lewis Carrols liv (uten at jeg egentlig har særlig høye forhåninger til den). Og så har man jo også den lenge planlagte filmatiseringen av American McGees Alice..

Lenke til kommentar

Danny Elfman er vel så og si selvskreven, regner med det er bare et spørsmål om tid før det er et faktum.

Tim Burtons filmer har det beste som finnes innen set-design og art departement generelt, og det kommer nok tydelig frem i Alice. Håper det blir mye ekte, i stede for CGI.

Lenke til kommentar
Burton eller del Toro er vel i bunn og grunn de to eneste noenlunde kjente regissørene som kan få til noe brukbart ifht en filmatisering av Alice i Eventyrland.

Neida. Del Toro hadde vært feiende flott selvsagt. Kunne gjerne sett for meg en Alice-film av f.eks. Spike Jonze, Terry Gilliam, og Lynch har blitt nevnt. Heller det enn samme gamle gothergreia fra Burton.

Lenke til kommentar

Spike Jonze hadde vært kult, Michel Gondry kunne gitt den en fantastisk feel, Darren Aronofsky hadde sannsynligvis gjort dette til min nye favorittfilm, Terry Gilliam kunne gitt den en herlig stemning uten å spare på det skumle og groteske. Dette konseptet er perfekt for så mange stemningsfulle regissører, men jeg er redd for at dette blir en av en rekke filmer som småjenter henger plakater av på veggen når de fyller 12-13. Jeg vil ha en film som faktisk skremmer meg slik figurene gjorde da jeg så barneversjonen for mange år siden.

Hvis Lynch hadde holdt seg unna digitalt og ikke vært redd for et større budsjett, så kunne det blitt riktig bra. Det krever selvfølgelig at han holder seg tro til historien og ikke gjør det til en Lynch-fest, slik Kubrick pleide å gjøre.

Lenke til kommentar
Det krever selvfølgelig at han holder seg tro til historien og ikke gjør det til en Lynch-fest, slik Kubrick pleide å gjøre.

Jepp, her håper jeg at man holder seg tro til historien, selv om jeg som regel er åpen for regissørens egen tolkning (The Shining). Forresten, jeg liker ikke Anne Hathaway, håper ikke hun har en stor rolle.

Og ja, 12-13 år gamle jenter virker å være hovedpublikummet til Burton om dagen. Får satse på at han steps his game up for denne gang. Selv om jeg tviler litt, dessverre.

Lenke til kommentar
Burton eller del Toro er vel i bunn og grunn de to eneste noenlunde kjente regissørene som kan få til noe brukbart ifht en filmatisering av Alice i Eventyrland.

Neida. Del Toro hadde vært feiende flott selvsagt. Kunne gjerne sett for meg en Alice-film av f.eks. Spike Jonze, Terry Gilliam, og Lynch har blitt nevnt. Heller det enn samme gamle gothergreia fra Burton.

Lynch blir vel litt for sær for å gjøre det kommersielt salgbart, men Gilliam kunne fått til noe brukbart, det har du rett i. Jonze kjenner jeg ikke til, så jeg kan ikke si noe fra eller til om ham. Men siden jeg er Burton-fanboy, så passer det meg utmerket at det er han som står bak filmatiseringen (og jeg foretrekker faktisk goth-greiene til Burton fremfor de mer "normale" greiene som Big Fish, Mars Attacks! og denslags).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...