GrevenLight Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Du er 13, har allerede begynnt å røykt, blitt avhengig og klart å slutte Tviler stekt på at du har blitt avhengig, bare noe du tror. (beklager, men det er sånn det er) Eg begynnte selv å røyke når eg var 13, slutta når eg ble 16. Vil si at eg var avhengig da. Ikke begynn med snus istedefor gutt! Btw: Når du blir stresset så ikke ta en røyk, det fører til at du kansje kommer til å begynne igjen. (beklager hvis dette ble en "alvorsprat") Ble avhengi. Eller sier at jeg sluttet, men sannheten er vel egentlig at jeg ikke har kjøpt en pakke på 2 uker. Men en kompis av meg kjøper jevn og jeg får alltid av han. Tenker bare i hodet mitt at jeg har sluttet siden jeg ikke har kjøpt på lenge Men tok en røyk senest i dag. Men i det siste har jeg heller begynt med røyk triks, som for eksempel ta det inn i munnen og puste ot og ta inn med nesa og lage "sopper" Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvor lenge røykte du? Eller hvor lenge har du røykt. Det hjelper ikke å si at du skal slutte etter den neste røyken hele tida. Å bomme av andre hele tida er heller ikke så populært. Det enkleste er at du bestemmer deg for at "Nå skal eg slutte" og ikke gi deg, du må ikke røyke pga den wannabe gangster vennen din røyker! Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvor lenge røykte du? Eller hvor lenge har du røykt. Det hjelper ikke å si at du skal slutte etter den neste røyken hele tida. Å bomme av andre hele tida er heller ikke så populært.Det enkleste er at du bestemmer deg for at "Nå skal eg slutte" og ikke gi deg, du må ikke røyke pga den wannabe gangster vennen din røyker! Startet i 7ende men da tok vi det bare i munnen og pustet ut(trodde vi var kul) En dag fikk vi en besøk av en fyr som lærte oss og trekke ned, fikk litt problemer med hosting i starten men gikk bra etter en stund. Tror han kom i november eller desember 2007, da startet vi prøvde og slutte mange ganger i sommerferien men gikk ikke så bra. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Du har røyk i litt over et halv år, ikke nok til å bli avhengig etter min mening, rekner med at du ikke røykte en 20 pk dagen for å si det på den måten. Men det er ditt å liv og du så bestemmer, kommer bare med gode råd. Eg har vært igjen dette selv skjønner du. Det er enklere å slutte nå enn å slutte om 40 år når du angrer som en gris! Eg vet det er vanskeligt for deg å forestille deg hvordan det kommer til å bli men sånn er det. Eg har to besteforeldre som nesten døde av røyking. Det er livsfarlig, ikke nå, men senere i livet ditt. Det går ut over kondisen din, hvordan du lukter. Vil du gå rundt å lukte som et aksebeger? Vil du dø pga du var så dum å gjorde det samme som vennegjengen din gjorde? Ditt valg Lenke til kommentar
ptta Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er ikke sånn at man uten videre har lov til å gå rundt med uåpnet Alkohol heller skjønner du, er for eksempel ikke lov å gå med en uåpnet flaske i hånda, hvis den samme flaska ligger i ryggsekken er derimot saken en litt annen... Så hvis du har vært på butikken MÅ du kjøpe pose for å få lov til å ta med deg ølen hjem? Beklager, her var jeg litt for kjapp, ser at jeg tar feil, jeg tenkte på alkoholloven §8-9, men forbudet der går vist bare på å drikke offentlig, mener likevel at politiet håndhever dette ganske strengt, slik at du som regel blir bedt om å legge bort en eventuelt falske med alkohol Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvor lenge røykte du? Eller hvor lenge har du røykt. Det hjelper ikke å si at du skal slutte etter den neste røyken hele tida. Å bomme av andre hele tida er heller ikke så populært.Det enkleste er at du bestemmer deg for at "Nå skal eg slutte" og ikke gi deg, du må ikke røyke pga den wannabe gangster vennen din røyker! Startet i 7ende men da tok vi det bare i munnen og pustet ut(trodde vi var kul) En dag fikk vi en besøk av en fyr som lærte oss og trekke ned, fikk litt problemer med hosting i starten men gikk bra etter en stund. Tror han kom i november eller desember 2007, da startet vi prøvde og slutte mange ganger i sommerferien men gikk ikke så bra. " Trodde vi var kule " - Jeg ler fortsatt. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 " Trodde vi var kule " - Jeg ler fortsatt. Nice one Lo godt av den :!: Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Hihi, det er sant, vi gjorde det så my é og så at vi var avhengie og alt til alle sammen Lenke til kommentar
KNB Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du er ikke avhengig når du røyker litt i et halv år. Få det inn i huet, det er bare noe du tror!!! Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Man er jo det ! Lenke til kommentar
Tannkrem1 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det kommer helt an på. Noen blir fort avhengige, andre ikke. Jeg har røyket minst 150 sigaretter på under to år, og jeg er ikke avhengig ennå. Kanskje det er bevis nok? Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Det kommer helt an på. Noen blir fort avhengige, andre ikke. Jeg har røyket minst 150 sigaretter på under to år, og jeg er ikke avhengig ennå. Kanskje det er bevis nok? Uhh, jeg røyket sånn en 2 20 pakker i uka fordi vi ikke hadde noe og gjøre Blir jo ganske mange av det. Lenke til kommentar
Tannkrem1 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det kommer helt an på. Noen blir fort avhengige, andre ikke. Jeg har røyket minst 150 sigaretter på under to år, og jeg er ikke avhengig ennå. Kanskje det er bevis nok? Uhh, jeg røyket sånn en 2 20 pakker i uka fordi vi ikke hadde noe og gjøre Blir jo ganske mange av det. Men etter det jeg har observert, så er jo du avhengig Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Det kommer helt an på. Noen blir fort avhengige, andre ikke. Jeg har røyket minst 150 sigaretter på under to år, og jeg er ikke avhengig ennå. Kanskje det er bevis nok? Uhh, jeg røyket sånn en 2 20 pakker i uka fordi vi ikke hadde noe og gjøre Blir jo ganske mange av det. Men etter det jeg har observert, så er jo du avhengig Du begyner og skjønne. Du er jo avhengi når du avtaler med kompiser at dere skal holde dere unna røyk 1 dag bare, men selvom prøver du og snike i deg litt nikotin Lenke til kommentar
KNB Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det kommer helt an på. Noen blir fort avhengige, andre ikke. Jeg har røyket minst 150 sigaretter på under to år, og jeg er ikke avhengig ennå. Kanskje det er bevis nok? Uhh, jeg røyket sånn en 2 20 pakker i uka fordi vi ikke hadde noe og gjøre Blir jo ganske mange av det. Men etter det jeg har observert, så er jo du avhengig Du begyner og skjønne. Du er jo avhengi når du avtaler med kompiser at dere skal holde dere unna røyk 1 dag bare, men selvom prøver du og snike i deg litt nikotin 150 sigaretter på under to år, eg røyka 140 sigaretter i veka når eg røyka, dvs en 20 pk til dagen. Det første halve året når eg røykte så var det vel en 7-9 sigaretter til dagen, etter et halvt år så følte eg ikke at eg skikkelig avhengig. Etter et år når eg var oppi en 20 pk til dagen følte eg meg avhengig. For meg høres det helt idiotisk at du blir avhengig når du røyker så lite, , men men, du er en 13 år gammel gangster Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Men det er i stor grad psykisk. Du tror du er avhengig fordi du synes det er tøft. Forøvrig er 2 20-pakninger i uken ingenting. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Det kommer helt an på. Noen blir fort avhengige, andre ikke. Jeg har røyket minst 150 sigaretter på under to år, og jeg er ikke avhengig ennå. Kanskje det er bevis nok? Uhh, jeg røyket sånn en 2 20 pakker i uka fordi vi ikke hadde noe og gjøre Blir jo ganske mange av det. Men etter det jeg har observert, så er jo du avhengig Du begyner og skjønne. Du er jo avhengi når du avtaler med kompiser at dere skal holde dere unna røyk 1 dag bare, men selvom prøver du og snike i deg litt nikotin 150 sigaretter på under to år, eg røyka 140 sigaretter i veka når eg røyka, dvs en 20 pk til dagen. Det første halve året når eg røykte så var det vel en 7-9 sigaretter til dagen, etter et halvt år så følte eg ikke at eg skikkelig avhengig. Etter et år når eg var oppi en 20 pk til dagen følte eg meg avhengig. For meg høres det helt idiotisk at du blir avhengig når du røyker så lite, , men men, du er en 13 år gammel gangster Hihi, men hvorfor røyket du et helt år uten og stoppe, det er jo bare dumt og røyke vis man ikke er avhengi.? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det var et godt spørsmål, syns det var godt. Egentlig aldri tenkt over det Lenke til kommentar
Ultronomicon Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Alkohol er noe litt annet enn røyk da... Det er noe annet enn røyk. Men det er samme lov som gjelder. Lenke til kommentar
Ultronomicon Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Alkohol er noe litt annet enn røyk da... Det er noe annet enn røyk. Men det er samme lov som gjelder. Da mener jeg selvsagt det med aldersgrense. Å røyke offentlig å drikke offentlig er 2 helt forskjellige ting. Drikke offentlig er uansett ulovlig uansett alder. Å oppbevare alkohol uten å nyte det. er jeg faktisk litt usikker på. Men vil vel tro at ingen kan nekte deg å feks sende sønnen din på 17 år og ta mopeden å kjøre til broren din for å hente en sixpack med pils til deg. Eller en pakke røyk. Så lenge det ikke er 17 åringen som fysisk kjøper produktet. noen som faktisk vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå