dozer22 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hver gang jeg skal inn på min eksterne disk går det opp til 15-20 sekunder før den åpnes. Er dette normalt? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Fra du starter den opp? Ja. Windows må jo oppdage den først. Lenke til kommentar
dozer22 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Fra du starter den opp? Ja. Windows må jo oppdage den først. Ok, men når windows først har oppdagt den? Etter en liten stund uten aktivitet på disken så må den bruke nye 15-20 sekunder når jeg skal bruke den. Er dette helt normalt? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Disken slutter å spinne etter en stund uten aktivitet for å øke levetida. Da tar det gjerne 15-20 sek for at platene skal gå fra 0-7200 RPM.... Lenke til kommentar
dozer22 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Disken slutter å spinne etter en stund uten aktivitet for å øke levetida. Da tar det gjerne 15-20 sek for at platene skal gå fra 0-7200 RPM.... OK, men hvorfor skjer ikke dette på mine interne disker som kun brukes av og til? Hver gang jeg skal inn på D:\ eller E:\ så går det på 0,002 sekund Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det skal skje på dine interne og, og at det ikke skjer, er et veldig dårlig tegn. Om det er egne, selvstendige disker og ikke partisjoner av hovedharddisken, er det noe som hindrer dem i å gå i dvale. Indeksering kan eks. være et svar. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Disken slutter å spinne etter en stund uten aktivitet for å øke levetida. Da tar det gjerne 15-20 sek for at platene skal gå fra 0-7200 RPM.... OK, men hvorfor skjer ikke dette på mine interne disker som kun brukes av og til? Hver gang jeg skal inn på D:\ eller E:\ så går det på 0,002 sekund De interne slår seg ikke av automatisk. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Fra du starter den opp? Ja. Windows må jo oppdage den først. Ok, men når windows først har oppdagt den? Etter en liten stund uten aktivitet på disken så må den bruke nye 15-20 sekunder når jeg skal bruke den. Er dette helt normalt? Du kan laste ned program som gjør at du kan stille på spinn down tiden hvis jeg ikke husker helt feil, ta en titt her. http://support.wdc.com/product/download.as...=17&lang=en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå