MaGunz Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Hei Bakdekket på scooteren punkterte når jeg var ute og kjørte i sted, tror det er ganske stort hull, da jeg ikke merket noe før hjulet sleivet. Hva gjør jeg nå? Det er en Yamaha Aerox 2003 modell, er det slangeløst dekk på den og hvilke dimensjoner? Må jeg ha den på verksted eller er dette noe jeg, eller en annen med mer mekkeerfaring kan fikse? Endret 7. oktober 2008 av MaGunz Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei Bakdekket på scooteren punkterte når jeg var ute og kjørte i sted, tror det er ganske stort hull, da jeg ikke merket noe før hjulet sleivet. Hva gjør jeg nå? Det er en Yamaha Aerox 2003 modell, er det slangeløst dekk på den og hvilke dimensjoner? Må jeg ha den på verksted eller er dette noe jeg, eller en annen med mer mekkeerfaring kan fiskse? Er vel i og for seg ikke noe "problem". Men er vel like godt å bare få den på verksted så får de også bestilt et nytt et. For vet ikke akkurat hvordan det er med moped/scooter. Men kan være et helvete å få av selve dekket av felgen, hvis man ikke har det riktige verktøyet/maskinen som faktisk en verksted har. Lenke til kommentar
MaGunz Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Hvordan får man en punktert moped på verksted når man ikke har henger? Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Da må man nesten trille, eller låne seg en. Du kjenner garantert noen med henger! Spør faren din Ellers har bensinstasjoner utlånshengere (muligens utleie?). Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Skru av hjulet det gjelder og ta med det til noen som legger om og selger dekk Mye lettere enn å dra med seg hele scooteren Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Skru av hjulet det gjelder og ta med det til noen som legger om og selger dekk Mye lettere enn å dra med seg hele scooteren Vet ikke eksakt hvordan det er på Scooter, men iallefall på Moped så er det snakk om finjustering for å få både hjulet beint samt selve drivverket. Så uten noen regelmessige erfaringer, er vel ikke dette noe for de som ikke vet hva som bør gjøres. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Slik er det ikke på scooter. Vertfall ikke på den jeg har, Honda SFX. Kun 1 bolt som holder hjulet på plass. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Slik er det ikke på scooter.Vertfall ikke på den jeg har, Honda SFX. Kun 1 bolt som holder hjulet på plass. Åja, men da er det jo i og for seg en smal sak, å demontere - dra til en verksted - også sette det på igjen. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Griselett å bytte bakdekk på scooter, det var ihvertfall ganske lett å få byttet på min Aprilia når jeg burna i stykker bakdekket... Men du MÅ ha sånn omleggingsmaskin til slangeløst dekk. Ellers måtte eksosanlegget av for å få av hjulet, og så bremseskiven faktisk, men det går lett om du har litt peil på å skru, er ikke vanskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå