enrax Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Nå er jeg snart på grensen til å gi opp. Får ikke bort denne BSODen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL *** STOP : 0x00000000A (0xFFFFF6Fc4805E168, 0x0000000000000002, 0x000000000000000, 0xFFFFF80001C734FC) Har også fått en "Page Fault in a non page area" men denne er det lenge siden sist jeg så. Den savnes heller ikke for si det slik... Maskinen det er snakk om er: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=67941 Systemet jeg kjører er Vista Ultimate x64. Altså, denne BSOD'en kan skje når som helst. Uansett om det er jobbing med programvare eller om den faktisk står som idle. Meldingen kommer, om det er etter 30 min eller et par timer. Nå skal jeg til å kjøre memtest86 men har begynt å tvile på om det er minnefeil. Har tatt ut den ene brikken og byttet rundt fra slot til slot fra hver gang jeg bluescreen kommer. Også prøvd med den andre brikken. Har kjørt memtest som er integrert i vista som gikk gjennom uten noen feil. Når det er snakk om drivere så installerte jeg første gang drivere som fulgte med skjermkort og hovedkort. Samme melding. Etter formatering så prøvde jeg de nyeste driverene fra nettet. Samme resultat. Begynner å bli temmelig frustrert over dette og vet sannelig ikke hva jeg kan gjøre for å feilsøke på dette. Er det noen som kan komme med tips som fører til at dette løser seg? Takk på forhånd EDIT: Og DER kom "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA *** STOP: 0X000000050 (0XfffffA9004CB090, 0X0000000000000000001, 0XFFFFF80001CC4B98, 0X00000000000000005) jeesess... Endret 7. oktober 2008 av enrax Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Du kan jo prøve å flytte sidevekslingsfilen til en annen partisjon eller skru den av og på for å se om det hjelper. Framgangsmåte: -Høyreklikk på min datamaskin. -Egenskaper. -Avanserte system instillinger -Avansert fanen -Trykk på "Instillinger" under "Ytelse" -Avansert fanen -Virtuelt minne. Endre. -Huk bort "automatisk størrelse" om det står på. Om du har flere partisjoner enn én: -Trykk på "SYSTEM" partisjonen. -Velg "Ingen vekslingsfil". Angi. -Velg en annen partisjon (f.eks D:\ ) -Egendefinert størrelse. Minst 2000MB Max 4000MB. Det skal holde. -Bruk. OK. -Restart PCen. Om du har bare en partisjon ( C:\): -Velg system partisjonen. -Velg ingen vekslingsfil. Angi. -Bruk. OK. -Restart PC'en -Gå på samme sted igjen. -Velg system partisjon. -Egendefinert størrelse. Minst 2000MB Max 4000MB. Det skal holde. -Bruk. OK. -Restart PCen. Jeg garanterer ikke at det skal funke, men er verdt et forsøk om du begynner å bli lei blåskjermene. Lenke til kommentar
enrax Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Ok, da prøver jeg forskjellige settings der og poster resultat. Takk uansett Lenke til kommentar
enrax Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Da var vel det testet og fikk samme resultat. Siden jeg har to disker i maskinen, en Samsung 500gb og en WD1000gb (der systemet er installert på samsungen), kan det være et forsøk å installere systemet på WD disken? Og deretter koble ut samsungen? Eller er en harddisk feil helt utelukket? Synst at IRQL feilen kommer temmelig kjapt når jeg prøver å kopiere en ca 60gb mappe med store videofiler fra en plass til en annen. Endret 7. oktober 2008 av enrax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå