mfb Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei. Har jobbet for Adecco nå siden 3 september, så i over 1 mnd. Har fått influensa og føler meg helt utslitt. slet meg ut på jobb i dag, og da jeg kom hjem var jeg helt forferdelig. Lurer på om jeg får skrive egenmelding, eller om jeg da går uten betaling den tiden jeg har vært syk, avhengig av om det er noen krav til hvor lenge man må ha vært ansatt før man får sykepenger. kjempekjedelig å ligge i senga og gå glipp av inntekt, som jeg virkelig trenger nå. takker for svar Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Her har du svar på ditt spørsmål: http://www.helsenett.no/index.php?Itemid=1...t&task=view Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja, du har krav på sykepenger også hos Adecco. Vanlige regler som Svenni her lenker til gjelder. Ring din konsulent, så ordner denne biffen. Lenke til kommentar
noxon Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Loven sier det følgende: For å få rett til sykepenger må medlemmet ha vært i arbeid i minst fire uker umiddelbart før han eller hun ble arbeidsufør (opptjeningstid). Fravær i et arbeidsforhold uten gyldig grunn regnes ikke med i opptjeningstiden. For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 De er litt lure på det der disse vikarbyråene. Du må ha jobbet på det stedet du er nå i 4 uker før du får sykepenger. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er ikke min erfaring, det som gjaldt var at du hadde jobbet for adecco. Jeg hadde jobbet i forskjellige oppdrag, og fikk sykepenger. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Når jeg var ferdig på VGS . Gikk jeg inn i sommerjobb hos Adecco. Jeg ble utplassert på en arbeidsplass fra juni til starten av aug. 5 dager før jeg skulle være ferdig på denne arbeidsplassen for Adecco. Fikk jeg en fotball skade og knakk handledde mitt. Dermed ble jeg sykemeldt i 6 uker. Og satt med problemet å være uten inntekt i 6 uker. Siden jeg skulle uansett avslutte arbeidet mitt om 5 dager og hadde ikke noe arbeid etter dette. Men så fant jeg en hake med loven. Vist jeg fikk det dokumentert fra arbeidsgiveren jeg jobbet hos for Adecco. At jeg hadde hatt muligheter for fast jobb vist det ikke hadde vært for skaden. Så ville jeg ha krav på sykepenger. Jeg laget dette dokumentet og gikk til arbeidsgiveren som jeg var hos for Adecco. Fortalte dem situasjonen min og sjefen var villig til å signere . Slik at jeg fikk Lønn i 6 uker fra Adecco. Dermed endte det med at jeg fikk full lønn disse 6 ukene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå