Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Sliter litt med å ta nattbilder med mitt canon g9, er det noen gode tips til hva man burde gjøre for å få optimalt resultat ? Ønsker f.eks å ta nattbilde av utsikten ned mot byen når det er lys i sentrum Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Stativ, stativ, stativ. Nattbilder krever lang lukkertid, og da er stativ viktig for å få brukbare bilder. Et alternativ er å sette kameraet på noe, det viktigste er at det står stødig, slik at bildene ikke lider av bevegelsesuskarphet. Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 ikke vent til det er natt, ta bildene før det blir bekmørkt, når det fortsatt er litt lys og farger på himmelen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Takk for tips Har prøvd å sette kameraet på noe stødig samt ta bilder med selvutløser på 10sek Skal prøve i morgen før det blir helt mørkt Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Selvutløser og å sette kamera på noe stødig fungerer veldig ofte veldig bra. Helst et helt flatt underlag der kameraet ikke kan skli eller bevege seg, og rør utløserknappen så lite som mulig. Husk også å bruke lavest mulig ISO-verdi. Bilder tatt med kamera sittende på noe flatt som en brygge eller en platt kan ofte bli veldig bra. Det er selvfølgelig varierende, men ofte syns jeg det fungerer veldig bra. Har et par 60 sekunders-eksponeringer tatt fra et betongfundament ved en flytebrygge, dønn skarpe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvordan setter du lengst mulig eksponering ? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du har et modushjul som du kan stille på Tv eller M for å få full kontroll over lukkertiden. Men kamera fikser jobben selv på auto eller P. Les forresten denne testen i Luminous Landscape vedrørende bruk av G9 i dårlig lys. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 tipper den testen har solgt en del G9-er for Canon... Testeren er meget entusiastisk, og mer eller mindre forbigår i stillhet de mindre sterke sidene ved kameraet. Jeg hadde kjøpt G9/10 på et blunk hvis de hadde mindre mpx / bedre ISO-ytelse, større max blender og minst 28mm vidvinkel. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 G9 fristet meg lenge. Helt til m4/3 ble lansert. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg synes testene til LL er herlig personlige, og definitivt noe jeg liker å ta med i betraktningen. Dessuten viser testen hvilke bilder en dyktig fotograf får ut av G9. LL drev også på med objektive målinger før i tiden, men kuttet det ut fordi de følte at sannheten ikke nødvendigvis er representert i dataene. Og det er tross alt godt å ha en side der proffer forteller om deres arbeidserfaringer med kameraer. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er det jeg virkelig liker med LL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå