Gå til innhold

Hvordan ta gode nattbilder med Canon g9

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Sliter litt med å ta nattbilder med mitt canon g9, er det noen gode tips til hva man burde gjøre for å få optimalt resultat ?

Ønsker f.eks å ta nattbilde av utsikten ned mot byen når det er lys i sentrum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Takk for tips

Har prøvd å sette kameraet på noe stødig samt ta bilder med selvutløser på 10sek

Skal prøve i morgen før det blir helt mørkt

Lenke til kommentar

Selvutløser og å sette kamera på noe stødig fungerer veldig ofte veldig bra.

Helst et helt flatt underlag der kameraet ikke kan skli eller bevege seg, og rør utløserknappen så lite som mulig. Husk også å bruke lavest mulig ISO-verdi.

Bilder tatt med kamera sittende på noe flatt som en brygge eller en platt kan ofte bli veldig bra. Det er selvfølgelig varierende, men ofte syns jeg det fungerer veldig bra. Har et par 60 sekunders-eksponeringer tatt fra et betongfundament ved en flytebrygge, dønn skarpe.

:)

Lenke til kommentar

tipper den testen har solgt en del G9-er for Canon... Testeren er meget entusiastisk, og mer eller mindre forbigår i stillhet de mindre sterke sidene ved kameraet. Jeg hadde kjøpt G9/10 på et blunk hvis de hadde mindre mpx / bedre ISO-ytelse, større max blender og minst 28mm vidvinkel.

Lenke til kommentar

Jeg synes testene til LL er herlig personlige, og definitivt noe jeg liker å ta med i betraktningen. Dessuten viser testen hvilke bilder en dyktig fotograf får ut av G9.

LL drev også på med objektive målinger før i tiden, men kuttet det ut fordi de følte at sannheten ikke nødvendigvis er representert i dataene. Og det er tross alt godt å ha en side der proffer forteller om deres arbeidserfaringer med kameraer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...