Gå til innhold

IBM og WD - Samarbeider?

t-paul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-16 11:04, t-paul skrev:

Stemmer det at WD og IBM samarbeider ang. produksjon av harddisker? eller har jeg hørt feil?

Produksjon muligens, Utvikling nei! Dessuten bruker IBM høykvaliets komponenter i diskene sine. WD har sine egne specs for å presse prisen.

Som alle veit, innerst inne, har IBM et hav av erfaring mer en WD og lager de beste diskene.(Quantum hadde de beste, men de er jo borte...Snuffs, ingenting slo Quantum)...

Lenke til kommentar

Som alle veit, innerst inne, har IBM et hav av erfaring mer en WD og lager de beste diskene.(Quantum hadde de beste, men de er jo borte...Snuffs, ingenting slo Quantum)...

Har du ikke fått med deg at IBM har hatt skikkelige problemer med diskene sine etterhvert ??

WD og IBM samarbeide ? Har hørt det ryktet jeg også, men ikke sett det offisiellt.

Får håpe det ikke er sant, det ville skade WD i alle fall.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 12:49, Pronto skrev:

Har du ikke fått med deg at IBM har hatt skikkelige problemer med diskene sine etterhvert ??

Nå har jeg drevet med IBM disker siden 87 og ikke hatt noen problemer da.... GXP75 er ute av prod. og således ikke representativt for hva du får kjøp idag.

WD og IBM samarbeide ? Har hørt det ryktet jeg også, men ikke sett det offisiellt.

Får håpe det ikke er sant, det ville skade WD i alle fall.

Dette har vist pågått en stund. Virker på meg som om du ikke kjenner WD så veeellldig bra. Det er ikke lenge siden caviardiskene som ble ødelagt etter kun noen får formateringer...(snakker her av erfaring fra ca 150 stk).

Dyre Maxtor disker er idag etterfølgere til Quantum, det merkes bla. på pioner arbeidet til Maxtor (ata-133) så det er OK disker.

[ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-01-16 13:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 13:53, extreme skrev:

Hahaha...sa du at IBM disker var bra?

:lol:

De er vel de mest upålitelige diskene du får på markedet idag faktisk...

Jaja...bare kjør på WD/FS/Seagate du (same shit)... Siden jeg ikke har hatt problemer med de...kansje d er deg??

Lenke til kommentar

alle her syntes at det eller det merke er noe drit bare fordi at de selv har hatt problemer med de. men det betyr ikke at det faktisk er noe drit. alle disk produsenter har trøbbel med diskene av og til. ibm eller wd er ikke noe drit noen av de.

Lenke til kommentar

Har hatt problemer med en 75GXP modell men nøler ikke med å kjøpe en 60GXP eller 120GXP ved en senere anledning. Har også en 36LZX Ultrastar jeg er meget fornøyd med. Tror ikke det er grunn for å dømme IBM nedenom å hjem pga en slik feil.

Lenke til kommentar

Er det noen her med clicks of death problemer med sin 75GXP IBM som har erfaringer med reperasjon/innbytte av denne disken ?

Sitter selv med en fra Komplett som nettopp skar seg for andre gang, men har ikke så veldig lyst å få den reparert, for deretter å oppleve at den krasjer etter et halvt år igjen. Er det noen her som har fått sin byttet inn til andre modeller/fabrikat/størrelser ?

Etter det jeg forstår ser det jo ut til at man kan godta innbytte til en 60/120 GXP hvis leverandør tillater det.

Lenke til kommentar

AKSJONIST - eg fikk bytta min 45GB 75GXP hos PS (sto i bestilt maskin fra jula 2000), kjørte først IBM tool fra floppy. Fikk beskjed om å slette og legge inn på nytt, gjorde det først,(fikk og noen "returnummer") klarte å starte 2 - 4 ganger før den endelige død - brukte nesten 10 minutt mot 1,5 før på oppstart. Fikk og en avtale med å få en WD 60GB 7200 rpm i bytte, for tempo blei den sendt fredag før nyttår og kom fram neste fredag med rekning - full pris (posten er kjapp?). Når teknikerene hos PSdata fikk sett på IBM'en fikk eg betalinga for WD minus frakt i retur. Skulle eg brukt "normal framgangsmåte" hadde vel erstatningsdisken kommet denne uka, selv om den andre døde før jul.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 20:57, aksjonist skrev:

Er det noen her med clicks of death problemer med sin 75GXP IBM som har erfaringer med reperasjon/innbytte av denne disken ?

Sitter selv med en fra Komplett som nettopp skar seg for andre gang, men har ikke så veldig lyst å få den reparert, for deretter å oppleve at den krasjer etter et halvt år igjen. Er det noen her som har fått sin byttet inn til andre modeller/fabrikat/størrelser ?

Etter det jeg forstår ser det jo ut til at man kan godta innbytte til en 60/120 GXP hvis leverandør tillater det.

Hadde en 45 gig 75gxp i ca 1.5 år før den klikka. Tok den med på Pcmax og sa den lagde klikkelyder, så fikk jeg ny 40gig 60gxp med en gang. Lurte på om den ikke skulle på rep eller noe først og selger sa han pleide å samle opp et par disker før han sendte de inn. Det var forresten den andre 75gxp'en han hadde fått inn den dagen.

Lenke til kommentar

WD og IBM samarbeidet da for et par år siden, men ikke nå lenger. Da 18 gb diskene var de største, mener å huske at det var wd expert, var det en lik disk som ibm sin. Men den siste tiden har wd blitt alene igjen, og produserer helt egene disker.

Disse har da blitt mye bedre de siste årene, og har absolutt mindre problemer enn ibm diskene de siste par årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...