beverpower Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei! En venn av meg er ute etter en liten og lett bærbar for lette oppgaver i forbindelse med studier. Han kjøpte seg ASUS Eee 900, men etter en ukes tid vil han returnere den, fordi han syns den var så veldig treg å komme på nettet med! Har aldri prøvd den selv, og han er ikke akkurat noen data-nerd, så ikke aner jeg om han "gjør noe feil" og/eller om den faktisk er så treg!! Det sitter vel Celeron CPU i den 900'en, sant?! Hvor mye raskere er Atom CPU'en, som vel sitter i 901-versjonen? Vil dere kanskje anbefale en annen mini-bærbare, som MSI Wind, Aspire One, osv.?! Han er avhengig av å komme seg fort og lett på nett! Hvilke erfaringer og anbefalinger har dere? Mvh Lars Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Den er vel ikke raskere enn 900mhz, den i Eee 900. Noe som holder for min del, på den gamle lappisen min var frekvensen låst på 800mhz fordi viften fungerte ikke hehe. Uansett, Atom kjernen i AAO er på 1.6Ghz. Det burde holde for han. (Søsteren min har AAO, den er jeg fornøyd med) Endret 7. oktober 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Mener Atom 1,6GHz er litt treigere enn Celeron Dothan CPUen. Dette fordi den bruker mindre strøm. Det at det er forskjell i mange MHz, betyr ikke så veldig mye, siden de 2 CPUene er bygget opp forskjellig. Alle mini-bærbare for tiden bruker Atom-CPUen. Men det at han hadde vanskelig med å komme på nett kan jo være noe gale med det trådløse nettverket hos han. Eller så var det et annet problem. Men uansett kan man jo ikke forvente all verden av en så liten PC. Til samtidig så liten pris. Han bør vel skaffe seg en miniPC til rundt 12-13 tusen hvis han vil ha noe sånt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Tips for deg som skal sjekke ut diverse minibærbare som er raskere/bedre/finere enn atom/celeron søplet. Toshiba Portege r500 Asus deluxe U2 E Asus U6SG Lenovo x300 Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Takker for raske svar Han kom seg på nettet, men det gikk så tregt, syns han! Så Celeronen som sitter i 900-versjonen, er raskere enn Atomen i 901-versjonen?! Tror ikke det er akktuelt med en "så dyr" maskin! Var vel litt et impulskjøp fordi den var så liten og billig, og at han trodde den skulle være like kjapp som hans 15,4" (i allefall i nærheten!) Også så han plutselig hvor praktisk det ville være å drasse med seg en så liten tass til skolen hver dag, i stede for den "3 kilosen" han bærer på nå! Tips for deg som skal sjekke ut diverse minibærbare som er raskere/bedre/finere enn atom/celeron søplet. Toshiba Portege r500 Asus deluxe U2 E Asus U6SG Lenovo x300 Skal sjekke ut disse Edit: De blir for dyre!! Endret 7. oktober 2008 av beverpower Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Så Celeronen som sitter i 900-versjonen, er raskere enn Atomen i 901-versjonen?! Ja. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Kjekte å vite Får min på døren i morgen tidlig klokken 9. Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Konklusjonen jeg kom fram til, var at det ikke fantes en "mini-bærbar" (enten med Cel ell Atom) som kostet rundt 3k, som i tillegg kunne måle seg med en "vanlig" bærbar på ytelse! Det blir ikke feil om det er dette jeg sier til kameraten min?! Hehe! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du finner vel ikke vanlige bærbare til 3000 heller Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Så hvilken av mini-laptoppene var den beste mtp. ytelse og batterilevetid? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 De er så og si helt like alle sammen. Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Du finner vel ikke vanlige bærbare til 3000 heller Hehe! Godt poeng Uansett, takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå