Gå til innhold

Har utolig dårlige signal til routeren og internettet er treigt.

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en SMC2804WBRP-G

Link1

Link2

I det siste har jeg oppdaga at jeg har fått utrolig dårlige trådløse signal. Ligger på 1-3 streker (av totalt 5 mulige).

Dette resulterer i at internettet går utrolig treigt. Både surfing, spilling og nedlasting. Har skjekka at det ikke er uvellkommede gjester på nettet. Routeren står oppe i 3. etasje mens jeg sitter i kjelleren. Vi har 2 maskiner i kjelleren (3 de få gangene jeg bruker laptopen). Kun en av disse maskinene er stasjonær. Det er også ofte at jeg ikke finner nettet. F.eks så finner ikke de to bærbare maskinene nettet nå. Må også restarte routeren ofte. 

Finnes det noen redning?

Å strekke kabel er ikke et alternativ. Må jeg kjøpe en ny router? Eventuelt hvordan?

Dersom det skulle bety noe så har jeg "Canal digital Midi Kbps: 5.000/900"- internett-pakke

Kan også si at dette er på hybelen. Alså huseirne gir oss som leier tilgang til deres nett

Edit: Vet ikke hvor gammel routeren er. men har jo fått dårligere signal de siste dagene. Kan det ha noe med at den begynner å ta kvelden? Kan det ha noe med at nettet forstyrres av andre naboers nett?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

airodump-ng, eller kismet, eller airsnort osv osv.

dette er linux programmer, men fungerer ikke netstumbler

i windows, så kan du ikke se annet enn synlige nett, og da

i windows sin nettverksvelger.

det trenger heller ikke å være andre aksesspunkt som forstyrrer,

det kan være trådløse telefoner, mikrobølgeovner osv osv.

hvis noe slikt er tilfelle, så vil du ikke finne det med slike programmer,

selv om de forstyrrer. for å finne ut slikt, så trenger man en spektrumanalysator.

Du kan jo prøve med et nytt aksesspunkt, kanskje det vil hjelpe, eller kanskje ikke.

jeg ville uansett ha plassert den på en bedre plass.

å sende slike signaler igjennom tre gulv er nesten å be om trøbbel.

kanskje det ikke er aktuellt å strekke kabel helt til kjelleren, men

kan du kanskje strekke ned til første eller andre etasje?

om ikke, så må vel heller du enten flytte opp, eller klare deg foruten ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo ta en titt på homeplug.

https://prisguiden.no/fritekst_sok....=&pricemax=

Trådløsnett over flere etasjer kan være en stor utfordring, spesielt med mange naboer.

Det beste kan være å sette antenner i vinduskarm på samme side av huset for å få nok signal.

Når det gjelder kanalvalg så kan du lese stickyen om det. WLAN bruker flere kanaler og det er ofte survival of the fittest som gjelder.

Lenke til kommentar

Prøvde å bytte router nå. Signalet ble ikke noe bedre på min stasjonære maskin(med D-Link DWA-547).

På laptopen ble det bedre.

Så jeg testa et sånt USB Wlan kort (Jensen Air:Link 7554 LongRange) i den stasjonære. Med dette USB kortet ble signalene nesten helt bra.

Så da tror jeg driveren til D-Link DWA-547 er dårlige. Jeg har noen andre problemer også med det. Så jeg konkluderer da at driveren til Vista 64-bit ikke er bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...