-Shark- Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har seg slik at mutters trenger nye dekk på Opel corsa c. Dimensjonen er 155/80 13 lastindeksen var vel 79, og vinterdekk er minimum Q. Har dere noe å annbefalle? -Skal være piggfritt -IKke over 700kr hjulet -Greie/gode dekk. Har bare tittet litt.. Men hvordan tror dere dette Bridgestone dekket er? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Sjekk ut hva forhandlere rundt deg kan komme med siden de ofte har denne dimmen på lager og kan gi deg et godt tilbud Husk at montering og balansering kommer i tillegg om du bestiller på nett, dette kan forresten bli ganske dyrt når du ikke kjøper dekk der du skal få det lagt på.. Ellers så kan jeg nevne både Conti, Nokian og Michelin som du kan sjekke Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Legge om hjula og avballansering er ikke noe problem, det tar jeg selv på jobben(bertel o steen). Jobben fører jo Continental, kanskje det er å vurdere? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ville gjort det da ja Kanksje du får litt ekstra bra priser også da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du kan vel også bruke 165/70, 175/70, 175/65 eller 185/65 i stedet for 155/80 (sjekk med dekkalkulator for sikkerhets skyld)? Kanskje bedre utvalg i litt lavere profiler. Sjekk megahjul.no, de har ofte gode priser i enkelte dimensjoner, men de har også mange ukjente dekkmerker. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Sjekket opp priser på continental dekk, conti viking 3, 3500 ca med rabatt. Syns da det er litt mye! disse ser ut til å ha kommet godt ut i tester. Erfaringer med vredestein? Du kan vel også bruke 165/70, 175/70, 175/65 eller 185/65 i stedet for 155/80 (sjekk med dekkalkulator for sikkerhets skyld)? Kanskje bedre utvalg i litt lavere profiler. Sjekk megahjul.no, de har ofte gode priser i enkelte dimensjoner, men de har også mange ukjente dekkmerker. Ja kan endre dimensjonen ja. Kanskje det lønner seg.. Endret 8. oktober 2008 av -Shark- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Se test her: http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article1484118.ece og her: http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dek.../Piggfrie-dekk/ Mine siste piggdekk var Vredestein, og de var langt under middels. Hadde de på en Golf III, og kjørte de også en del på Opel Omega. Billige, men man angrer på at man sparte noen kroner på dekkene når snøen og isen kommer, en unødvendig egenandel blir fort dyrere. Endret 10. oktober 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Beklager om jeg rapper tråden din -Shark- Om det ikke passer at jeg poster så si fra så sletter jeg innlegg Std. dekk 195/65R14 Std. felg 5 1/2J NISSAN PRIMERA (1997) Vil ha piggfritt. Føre som blir kjørt på er stort sett: slaps/våt snø, is/vann, våt asfalt. Hvilket dekk passer til føreforhold? (har lest linkene til zanta ja) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Ingen årsak Vurdert continental sine nyeste piggfrie dekk? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 https://www.interdekk.no/categories/winter_...p;x=18&y=10 http://dack.tk/ 175/70-13 däck passar bra. Höjd skillnaden är -3 mm jämfört med original däcken. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Som nevnt over; Når det gjelder piggfrie vinterdekk, så er det Conti, Nokian og Michelin som er å anbefale. Conti Contac5 vant nylig vinterdekktesten i bladet Motor fra Naf. Nokian Hakkapeliitta(?) og Michelin X-ice kom hakk i hel. Conti har forøvrig vunnet denne testen flere år på rad. Så velger du disse velger du ikke feil... Har selv kjørt med conti contact3 (serien før), og de fungerte veldig bra. Spesielt på snøunderlag ble jeg positivt overrasket.. Endret 16. oktober 2008 av fAight Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Når det gjeld vinnarane så bør du lese tester av dekkene og velge etter dine behov. Det er fleire ting som er avgjerande ved dekk-kjøp. Om ein bur i Finnmark, Bergen eller Oslo har mykje å sei sidan dekkene har forskjellige egenskaper. Fellesnevnaren er at dei er dårlege på asfalt og våt asfalt, om du køyrer mykje på sånt i løpet av vinteren bør du vurdere dei som er betre på sånt føre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Når det gjeld vinnarane så bør du lese tester av dekkene og velge etter dine behov. Det er fleire ting som er avgjerande ved dekk-kjøp. Om ein bur i Finnmark, Bergen eller Oslo har mykje å sei sidan dekkene har forskjellige egenskaper. Fellesnevnaren er at dei er dårlege på asfalt og våt asfalt, om du køyrer mykje på sånt i løpet av vinteren bør du vurdere dei som er betre på sånt føre. Det er jammen ikke rart de er dårlige på asfalt så myk som gummien er på de. Er jo heller ikke asfalt som er hovedfokuset på vinterdekk her til lands (som regel). Skal du ha et dekk for og kjøre på stamveinettet med vil vel for eksempel Conti 810 eller lignende H-dekk være et bra alternativ. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 TS810 du tenker på kremt? Disse er i hvertfall laget for tyske "høyhastighetsveier" og et annet temperaturmønster.. Grunnet at de er hardere er de ikke annbefalt for den norske vinteren Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 TS810 du tenker på kremt? Disse er i hvertfall laget for tyske "høyhastighetsveier" og et annet temperaturmønster.. Grunnet at de er hardere er de ikke annbefalt for den norske vinteren Riktig, var jo det jeg sa. Er godt egnet ved kjøring på stamveinettet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Ble continental vintercontact 3, tror jeg de het. Forgjengeren til 5'er. God pris på 2600 for alle fire dekkene, fra bjerke i oslo. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Nokia piggfri i 14" med omlegging og balansering koster 3500 hos Shariff. Regner med at det fortsatt er billigst i Norge ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Nokia piggfri i 14" med omlegging og balansering koster 3500 hos Shariff. Regner med at det fortsatt er billigst i Norge ? Det er vel rundt der det ligger her i området også. Jeg betalte 3800 for ContiViking5, men da i 15". Jeg forhørte meg litt flere plasser og prisen på Nokian var vel cirka den samme. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ble 4200 for ContiViking3 14" her - har jeg blitt lurt? Dekkene var fra november 2007, og dette var fra merkeverksted, med balansering, på felgene fra de forrige vinterdekkene mine. Selve dekkene er jeg knallfornøyd med, kjennes nesten ikke ut som om det er samme bilen som med sommerdekkene. Stillere, behageligere, ja den oppfører seg tilogmed bedre på våt asfalt Blir vel nye sommerdekk av dette :/ Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ble continental vintercontact 3, tror jeg de het. Forgjengeren til 5'er. God pris på 2600 for alle fire dekkene, fra bjerke i oslo. Jeg har også handlet nå. Jeg handlet hos www.interdekk.no Dekkene er produsert uke 33-08, betalte 3400.- inkl frakt og alt hjem på døra. Skal legge om fra sommer til vinterhjul på bilen ikveld nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå