Gå til innhold

Lage Beats.. Beat Box?

eminem1

Anbefalte innlegg

Hei

Er ikke helt sikker på om dette er riktig sted, men tror det:)

har gjerne lyst til å starte med å lage beats, men veit ikke helt hva jeg trenger..

Kan noen legge ut adresser der dem selger apperater som jeg må bruke(beat box)

eller lage en liste over hvordan apperater jeg trenger for trenger vel mer enn 1?

hvordan program?

Takk!

Veit ikke hvor mye penger jeg skal bruke siden jeg ikke veit hvor mye ting koster!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiphop-beatmakere bruker veldig, veldig ofte Akai MPC-maskiner, eller liknende produkter fra andre produsenter. Jeg regner med at det er dette du mener når du sier "beatbox", selv om beatboxing strengt tatt er å lage beats med munnen. ;)

Akai_MPC2500.jpg

Her ser du en Akai MPC 2500. Jeg vet av ihvertfall soundshop.no fører MPCer. I tillegg trenger man vel en lydmikser og høyttalere.

Dette koster jo penger, og om du aldri har vært borti musikkproduksjon er det kanskje ikke noe å begynne rett på.. På en annen side må man jo begynne ett sted. Finnes alltid massevis av lesestoff og tutorials på nettet. Mange lager jo hip hop beats på softwareprogrammer nå til dags også, Reason og FL Studio er vel de mest brukte programmene. Her kan man jo også koble til kontrollere som ligner på disse MPCene, blir ikke helt det samme, men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...