Anderspanders Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Nå har jeg lett og lett i ukesvis siden forrige reinstallasjon av Windows, men finner rett og slett ikke ut hvilke lydkortdrivere jeg skal ha, og hvor de eventuelt er å finne. Det er en Packard Bell iMedia 3330 fra rundt 2004 det dreier seg om, og sånn sett burde det jo være enkelt nok. Gå inn på http://support.packardbell.com/no/item/ind...9091&g=2000 og laste ned lyddriveren, sant? Nei. Gjør jeg dette, legger installasjonen noen filer i C:\pnp, og ber meg starte maskinen på nytt. Jeg er like langt som før jeg prøvde. Lydkortet er integrert i hovedkortet, og dette er hva everest forteller meg: Jeg har prøvd å søke etter både det ene og det andre, men finner rett og slett ikke ut hva jeg gjør galt, og ser meg nå nødt til å be dere her på forumet om hjelp. Ville vært veldig takknemlig om noen ville gi meg den. Trenger lyd på PC-en! Edit: For ordens skyld, legger jeg med denne skjermdumpen også. Endret 7. oktober 2008 av AndersN Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det ser ut som om du mangler noen andre drivere også. Prøv å installere Chipsett-driveren (Via Hyperion 4-in-1 drivers 4.48v). Når det gjelder lyddriveren som du ikke får installert, så kan du prøve å laste ned driver fra Realtek Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Du må IKKE instalere Via driverene da du ikke har Via chipset. Driverene til hovedkortet ditt finner du her http://support.asus.com/download/download_...SLanguage=en-us Du finner også driverene til lydkortet der Lenke til kommentar
Anderspanders Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Takker så meget for tilbakemeldingene. Prøvde det du foreslo, Maxopp, uten at det hjalp, dessverre. Eller jo, å installere chipset-drivere hjalp på de andre gule feltene i enhetsbehandling, men ikke for lyden. Når jeg nå prøver å installere SoundMax-lyddriverene får jeg følgende feilmelding: For ordens skyld, tar jeg også med denne igjen. Uansett, takk for hjelpen så langt. Er fremdeles ved friskt mot, og håper noen har flere gode forslag. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Installerte du Realtek driveren? Prøv den, først du. Lenke til kommentar
Anderspanders Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Nå er det strengt tatt omtrent umulig å få lastet driveren fra Realtek, men skal komme med resultatet så fort den er nede. Har holdt på i en times tid nå, men tar nok fort 45 min til, med en snitthastighet på rundt 5kbps. Lenke til kommentar
Anderspanders Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Ingen forandring etter endt installasjon dessverre. Noen som har flere forslag, eller må jeg bare gi opp hele greia? Edit: Redigerer heller denne posten enn å trippelposte. Jeg fant løsningen på problemet mitt, og fant samtidig ut at jeg har bæsjet skikkelig på leggen. PC-en min var slett ikke en iMedia 3330, men en iMedia 3310, og da det var avklart, var det ikke noe problem å laste ned riktig driver fra Packard Bells nettsider. Takker for tålmodigheten dere har vist meg. Endret 9. oktober 2008 av AndersN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå