Argument Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Er det lurt å spise baconsnacks i sammenheng med trening for å bygge muskler? Og da tenker jeg på snacks som er laget med ekte baconsvor. Kims Bacongull Euro-shopper "Baconsnacks" "Fleskesvor" Osv... Jeg så på pakken at det var rundt 70% proteiner, en del fett og andre stoffer Den første tanken min var: Er dette et mulig proteintilskudd? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Dette har vært oppe før, og nei, det har ikke noe for seg. Søk. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nå har ikke jeg så mye peiling, men disse snacksene har en utrolig lav vekt. 1 dl skulle visstnok være 6 gram, så blir ikke så veldig mye proteiner som er å hente. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nå er jeg ikke ekspert på dette, bare gjengir det som har blitt svart tidligere i slike tråder. Proteinet i baconsnacks er vist det som kalles noe sånt som kollagene proteiner (litt usikker på navnet). Dvs. det består av de amminosyrene som brukes til å lage hår, negler og hud. (ikke så rart, siden det er grisehud du spiser) Dette er sikkert vel og bra hvis du driver å skal "bygge" negler, men hjelper ingen ting i forhold til trening av muskler. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Disse proteinene i baconsnax har 0 (null) biologisk verdi Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så om jeg spiser gelatin plater får jeg mer(vokser fortere) hår og negler? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Nå er jeg ikke ekspert på dette, bare gjengir det som har blitt svart tidligere i slike tråder. Proteinet i baconsnacks er vist det som kalles noe sånt som kollagene proteiner (litt usikker på navnet). Dvs. det består av de amminosyrene som brukes til å lage hår, negler og hud. (ikke så rart, siden det er grisehud du spiser) Dette er sikkert vel og bra hvis du driver å skal "bygge" negler, men hjelper ingen ting i forhold til trening av muskler. Det stemmer at det bare er kolagene proteiner i baconsvor. Baconsvor er grisehud som er fritert i fett, så tviler på at disse proteinene gjør så mye bra for huden eller neglene dine. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå